۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۴۱۵
مسؤول حوزه علمیه کرمان:

تبیین پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین وظیفه حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی و نظارت حوزه علمیه قم در استان کرمان با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، تبیین این پیام را وظیفه حوزویان دانست.
جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی، مسؤول حوزه علمیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهاد اقتصادی»، تبیین این پیام را یکی از مهم‌ترین وظایف حوزویان دانست.

وی با بیان این‌که نامگذاری سال جدید به جهاد اقتصادی برگرفته از آیات و روایات انجام شد، افزود: برخلاف تصور برخی که جهاد اقتصادی را منحصر به بخش تولید، توزیع و بخش‌های صنعتی می‌دانند، فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگرفته از آیات و روایات است که جنبه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد.

مسؤول دفتر نمایندگی و نظارت حوزه علمیه قم در استان کرمان تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری متوجه جمع خاص و تنها نخبگان اقتصادی که فکر اقتصادی دارند، نیست؛ بلکه هر فردی می‌تواند، فرمایش معظم له را در شغلی که برعهده دارد به کار بندد.

وی در ادامه تبیین پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را وظیفه حوزویان دانست و گفت: حوزویان در سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و مقالاتی که به رشته تحریر در می‌آورند، فرمایش رهبر معظم انقلاب را تبیین کرده و جنبه‌های مختلف آن را به مردم نشان دهند.

حجت‌الاسلام الله‌وردی ادامه داد: این وظیفه تک تک روحانیان است که در هر بخش و سطحی از حوزه که مشغول تحصیل و تدریس هستند، همت خود را به کار بسته و در اوایل سال تبیین دقیق و صحیحی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و فلسفه نامگذاری امسال به جهاد اقتصادی را به مردم ارائه دهند.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش‌هایی در خصوص «جهاد اقتصادی» شد و گفت: در اعلام فراخوان این همایش‌ها حتماً به این نکته توجه شود که مقام معظم رهبری با توجه به اشراف کاملی که بر مسائل مختلف دارند، نامگذاری‌هایی را که انجام می‌دهند براساس وضعیت دنیا انجام می‌شود.

مسؤول حوزه علمیه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر جهاد اقتصادی برگرفته از اقتصاد اسلامی تأکید کرد و با بیان این‌که اقتصاد لیبرالی مانند اقتصاد کمونیستی در حال شکست است، افزود: برگشت به متون دینی، تنها راهی است که از گرفتار شدن و افتادن در ورطه اقتصاد لیبرالی و اقتصاد مورد نظر غرب جلوگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که روایات فراوانی در زمینه اقتصاد اسلامی از ائمه اطهار(ع) نقل شده است، ابراز داشت: اگر به مسائل اقتصادی که در اسلام مطرح شده به درستی عمل کنیم، به نظر می‌رسد بهترین راه برای گرفتار نشدن در اقتصاد لیبرالی است.

حجت‌الاسلام الله‌وردی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت‌های در دست اقدام حوزه علمیه کرمان اشاره کرد و از هماهنگ‌سازی و همسان‌سازی بین مدارس علمیه استان در طول سال خبر داد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات