۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۶۵۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

انحراف تفکر شیعه از فرهنگ عاشورا مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، هدف امروز دشمن را انحراف تفکر شیعه از فرهنگ عاشورا خواند و گفت: یکی از کارآمدترین ابزارهای دشمن در انحراف شیعه از فرهنگ عاشورا خرافه پردازی و استفاده از خرافه و جریان های انحرافی در بازسازی صحنه های عاشورا است.
ماه محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عصر امروز در گردهمایی مداحان استان که در آستانه ماه محرم در مرکز استان برگزار شد با بیان این که مداح واقعی باید دانش و بصیرت داشته باشد، گفت: یک مداح واقعی باید دارای درایت، تامل و معنویت باشد و از اشعار مناسب و مطالب پرمحتوا استفاده کند.

وی، اخلاص عمل را یکی از ویژگی‌های مهم یک مداح خوب دانست و اظهار داشت: همچنین رعایت ادب و احترام از دیگر خصوصیت های یک مداح واقعی است چرا که مداح اهل بیت(ع) باید با ادب و با شخصیت بوده و از سوی دیگر به خوبی به خصوصیات و صفات امام خویش را بشناسد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: یک مداح باید بداند که در هر مکان چه بخواند و در مقابل هر شخصی از چه اشعاری استفاده کند و به طور کلی سلایق و دانش اقشار مختلف جامعه را بررسی کند و هدفش فقط گریاندن مردم نباشد بلکه هدایت افکار مردم برای تامل در اهداف نهضت عاشورا باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمن امروز عاشورا را مورد هدف قرار داده و رسالت مداحان امروز به مراتب خطیرتر و حساس تر شده است، ادامه داد: مداحی در وصف مظلومیت امام حسین(ع) انتقال پیام عاشورا و وصف حال عدالت خواهی اباعبدالله الحسن (ع) به مردم و انتقال ارزش های واقعه عاشورا به همه نسل ها است.

حجت الاسلام نعمت الهی، دلیل هجوم همه جانبه دشمن به فرهنگ عاشورا را ترس از تاثیر فرهنگ عاشورا در قیام ها و حرکت های آزادی خواهانه ملت‌ها دانست و گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران نیز از عاشورا نشأت گرفته و دشمن از این الگو برداری به شدت ترسیده است و در صدد ضربه زدن به این قیام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: شأن و منزلت عاشورا به قدری بزرگ و ماندگار است که پس از گذشت بیش از هزار سال عاشورا در بین مردم زنده و جاودان است و این امر در سایه رسالت خطیر مداحان اهل بیت (ع) بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

حجت الاسلام نعمت الهی هدف امروز دشمن را انحراف تفکر شیعه از فرهنگ عاشورا خواند و گفت: یکی از کارآمدترین ابزارهای دشمن در انحراف شیعه از فرهنگ عاشورا خرافه پردازی و استفاده از خرافه و جریان های انحرافی در بازسازی صحنه های عاشورا است.

وی اظهار داشت: مداحان با رسالتی که دارند وظیفه دارند که در مقابل این خرافه پردازی ها به بهترین شکل جبهه گرفته و مانعی در برابر خرافه گویی‌های دشمنان شوند.

حجت الاسلام نعمت الهی، مهم‌ترین اصل مداحی را هم نوا شدن مداحان با وقایع عاشورا خواند و گفت: مداح قبل از ایجاد احساسات در مخاطب باید خود نیز در جریان این احساسات قرار بگیرد و غرق در شور و حال عاشورا قرار بگیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات