۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۱۶۲

فصلنامه اشارات به شماره پنجم رسید

خبرگزاری رسا ـ پنجمین شماره فصلنامه اشارات به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
اشارات 5
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره پنجم فصلنامه اشارات، 146 پیاپی، به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در بهار 1391 منتشر شد.

«عید نوروز»، «ولادت حضرت زینب علیهاالسلام روز پرستار»، «روز پرستار»، «روز طبیعت»، «شهادت استاد مرتضی مطهری رحمه الله/ روز معلم»، «ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام/ روز مادر»، «ولادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام»، «شهادت حضرت امام هادی علیه‌السلام»، «ولادت حضرت امام جواد علیه‌السلام»، «رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله»، «ولادت حضرت علی علیه‌السلام/ روز پدر»، «آغاز ایام البیض (اعتکاف)»، «شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام» و «عید سعید مبعث» مناسبت‌هایی است که در این شمار بدان پرداخته شده است.

در این شماره در بخشی از مطلب ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام/ روز مادر آمده است: «می‌توان هویت اصیل زن مسلمان را در (مقام مادری) او خلاصه کرد. مقام مادری زن با هیچ مقام دیگری برابر نیست. هرگاه زنی مسلمان در مقام انتخاب بین وظایف مادری و هر کاری جز این، گزینه دوم را برگزیده، به خانواده و جامعه خویش آسیب رسانده است؛ چرا که بچه‌های امروز خانواده، آینده جامعه را می‌سازند. وقتی مادری نتواند فرزندش را به درستی تربیت کند، با روانه کردن انسانی بی‌بهره از تربیت، به جامعه آسیب رسانده است. این موضوع، به ویژه برای مادران شاغل، نکته مهمی است. تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از موارد، مادر غیر شاغل بهتر می‌تواند به نیازهای عاطفی، اجتماعی و شخصیتی کودک خود پاسخ مثبت دهد و در حین رسیدگی، با وی تعامل عاطفی برقرار ساخته، او را از عواطف محبت آمیز خود بهره‌مند گرداند.»

صد و چهل و ششمین شماره فصلنامه اشارات به صاحب امتیازی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما و مدیر مسؤولی علیرضا رنجبر بهار 1391 در 288 صفحه با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./913/ن603/ق
ارسال نظرات