۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۴۵۴
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران؛ پرچمدار بازگشت به معنویت در عصر حاضر

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه بازگشت انسان‎ها به معنویت را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) سبب حیات مجدد ارزش‎های ناب دینی در عصر حاضر شد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران


حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بیداری اسلامی را یکی از مهم‎ترین ثمره‎های مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری راه حرکت بیداری اسلامی را به ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا نشان دادند.

وی، بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه را نشأت گرفته از عرفان ناب امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امامت و رهبری امام (ره) ایران را سربلند و به مستضعفان جهان نیرو داد و قیام او زمینه‌ساز قیام امام زمان(عج) خواهد بود.

مدیرحوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با رهبری نهضت عظیم اسلامی طرح جدایی دین از سیاست را به زباله‎دان تاریخ فرستاد، تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب احکام ناب دینی در امور شخصی خلاصه شده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه بازگشت انسان ها به معنویت را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) موجب شد تا بار دیگر اسلام ناب محمدی در عرصه جهانی حکم فرما شود.

هیچ مستکبری نمی تواند در برابر امت اسلامی مقاومت کند

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که هیچ مستکبری نمی تواند در مقابل عظمت امت اسلامی مقاومت کند، ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز شاهد آن در اقصی نقاط جهان هستیم مقدمه ای برای نجات امت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دیدگاه جهانی امام خمینی (ره) و رهبری بی بدیل ایشان در هدایت انقلاب اسلامی ایران نه تنها حرکت اسلامی مردم ایران را به ثمر نشاند بلکه در بیداری اسلامی مردم منطقه و حتی آزاد مردان جهان تأثیرگذاربود، خاطرنشان کرد: آرا و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قیام های مردمی در کشورهای منطقه را صبغه اسلامی بخشید.

وی، تأثیر نفس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از روحیه الهی ایشان دانست و اظهار داشت: خلوص نیت و الهی بودن تفکرات امام راحل و حرکت در مسیر رضای الهی زمینه جهانی شدن تفکرات ایشان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام طاهری، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در دوره جدید معرفی کرد و با بیان این که دشمنان قبل از پیروزی انقلاب تنها در پی نهادینه کردن اندیشه های غربی در ایران بودند، گفت: امام خمینی(ره) با اراده قوی و پشتوانه الهی و مردمی با شعار جمهوری اسلامی انقلاب کرد و پیروز شد.

وی گفت: اگر ما امروز در دنیا سربلند هستیم و در مذاکرات هسته ای با اقتدار بر خواسته‌های بحق خود ایستادگی داریم از فکر و اندیشه اسلامی امام راحل است. 

حضرت آیت الله خامنه‎ای؛ بهترین فرد بعد از امام برای رهبری جامعه اسلامی

مدیر حوزه‎های علمیه مازندران بیان کرد: پس از ارتحال حضرت امام، ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری حرکت نظام اسلامی را رهبری می کنند و بیداری اسلامی و نهضت های اسلامی از ایشان فرمان می گیرد و کشتی اسلام را به ساحل نجات می رساند و بهترین فرد بعد از امام برای رهبری جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام طاهری، تحول در نظریه انقلاب، به هم خوردن نظام دو قطبی، احیای اسلام و بیداری اسلامی را از دستاوردهای بین المللی انقلاب بیان داشت و افزود: امروز همه دنیا از نقش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه سخن می گویند که این مسأله نشأت گرفته از گفتمان امام راحل است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ولایت فقیه و پشتوانه مردمی را دو عامل مهم کسب موفقیت های نظام در عرصه های مختلف جهانی دانست و گفت: در این انقلاب اگر پشتوانه مردمی نبود بدون شک عاشورایی دیگر رخ می داد؛ اما با وجود مردمی فهیم و آگاه دیگر حادثه عاشورا تکرار نخواهد شد./950/ت302/س

ارسال نظرات