۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج را عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت دانست و افزود: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.
حجت الاسلام نعمت الهي، مديرکل تبليغات اسلامي قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز به مناسبت نیمه شعبان در جمع خبرنگاران با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت موجب تقویت اعتقاد عمومی جامعه می شود، گفت: نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرفات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است.

 

وی عدم شناخت مناسب نسبت به امام عصر(عج) را بزرگترین نقیصه امت اسلامی ذکر کرد و گفت: باید ببینیم از وجود مبارک امام عصر (عج) چه می خواهیم و از ناحیه مبارک ایشان چه چیزی قرار است به ما برسد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که با شناخت و تبعیت از فرامین امام (ع) می توانیم زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم، ادامه داد: باید منتظران واقعی امام زمان (عج) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

وی گفت: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعه وارد می‌کند، بنابراین وظیفه اصلی متولیان دینی و فرهنگی کشور ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: آنچه بیش از هر چیز موجب پیدایش این انحرافات و برداشت های غلط در جامعه شده است، عدم آگاه سازی جامعه نسبت به مفاهیم صحیح مهدویت و انتظار از سوی دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است که در این زمینه باید فعالیت های اساسی صورت گیرد.


وی تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج را عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت دانست و افزود: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش ها و همان فرهنگ دین است و همانطور که انتقال ارزش های دینی بدون ظرافت های خاص خود، ممکن نیست، انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی (عج ) نیز ضرورتی انکار ناپذیر است.


حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: مهدویت اندیشه‌ای سازنده است و اندیشه انتظار را به دنبال دارد و دارای تأثیرگذاری تربیتی و انسان سازی است.

 

وی با بیان این که منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند، گفت: مهم ترین وظایف منتظران در عصر انتظار حضرت مهدی (عج) این است که با اعمال و رفتار خود عصر غیبت را به عصر ظهور تبدیل کنند و برای این امر شخص منتظر باید این زمان را مدیریت و برنامه ریزی کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی دعای عهد را پیوند قلبی و عاطفی با عالم قطب امکان بیان کرد و گفت: در این دعا با امام زمان (عج) بیعت می‌کنیم و چنین بیعتی سبب تحول در زندگی انسان می‌شود، کسی که دعای عهد را پیوسته بخواند و از عمق جان به مضامین آن پایبند باشد، هرگز به سستی گرفتار نمی‌شود و در تحقق آرمان‌های امام و زمینه‌سازی برای ظهور آن بزرگوار، لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، امام مهدی (عج) ممکن نیست، استقامت و پایداری در وادی انتظار، وابسته به درک صحیح از پیشوای موعود است، بنابراین علاوه بر شناخت امام زمان (عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جایگاه امام و مقام آنحضرت نیز آگاهی کافی به دست آوریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین همچنین در تبیین مسأله مهدویت و ظهور امام عصر(عج ) گفت: باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود و روایت از پیامبراکرم (ص) است که می فرمایند: هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.


وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در جشن‌های نیمه شعبان باید برنامه‌های گفتمان دینی، نشست‌های پرسش و پاسخ، استفاده از ظرفیت وجودی روحانیان و اساتید دانشگاه گنجانده شود و از هزینه‌های اضافی برای توزیع محصولات فرهنگی به ویژه کتب متعدد در زمینه امام زمان (عج) بین مخاطبان استفاده کرد که اثرات عمیق و بازدهی بیشتری را بر جای خواهد گذاشت.

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: شادی و نشاط، دلبستگی انسان به دین و مذهب را افزایش می‌دهد به خصوص که در زمینه اعیاد مذهبی است که می‌طلبد انسان برای شناخت بیشتر مطالعه و آگاهی خود را در امور دینی و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) ارتقا دهد که نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان (عج) است./950/پ202/ب

ارسال نظرات