۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۳۸۰
در پی حمایت رهبر القاعده از محمد مرسی؛

سفارتخانه های انگلیس، آمریکا و آلمان تعطیل می شود

خبرگزاری رساـ انگلیس و آلمان سفارتخانه های خود را در یمن در27 رمضان، ۴ و ۵ اوت (یکشنبه و دوشنبه) تعطیل خواهند کرد.
ايمن الظواهري رهبر القاعده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ایمن الظواهری، جانشین اسامه بن لادن در پیامی صوتی منتسب به وی از سقوط محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر توسط ارتش این کشور به شدت انتقاد کرده است.
به موجب گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان؛ ایمن الظواهری، رهبر شبکه تروریستی القاعده در این پیام که شامگاه جمعه (2 اوت) در پایگاه های اینترنتی منتشر شد می‌گوید: صلیبیون، سکولارها و ارتش آمریکایی شده مصر با یکدیگر قرار گذاشتند تا با پول کشورهای حوزه خلیج فارس و دسیسه بازی های آمریکایی، دولت محمد مرسی را ساقط کنند.
ایمن الظواهری مصری تبار که گمان می‌رود اینک در پاکستان باشد سقوط مرسی توسط ارتش مصر را بهترین دلیل برای شکست روش های دمکراتیک در برپایی یک حکومت اسلامی خوانده است.
وی در ادامه افزود: در پیش زمینه ساقط کردن مرسی تلاش صلیبیون قرار دارد که می‌خواهند در جنوب مصر حکومت قبطی های مسیحی را به وجود بیاورند.
قابل ذکر است بسیاری از کشورهای غربی به دلیل بیم از حملات احتمالی القاعده و دیگر سازمان های افراطی، سفارتخانه های خود را در اوایل هفته جاری به صورت موقت بسته اند. ایالات متحده 21 سفارتخانه و کنسولگری خود را در روز یکشنبه (4 اوت) در کشورهای اسلامی، از موریتانی در آفریقا گرفته تا بنگلادش در آسیا خواهد بست.
گمانه زنی های پیتر برگن، تحلیل گر امنیتی آمریکا که گفته بود؛ القاعده تمایل شدیدی به انجام حملات در 27 ماه رمضان برابر با 4 اوت دارد، از جمله دلایل نگرانی مقامات غربی به شمار می رود.
انگلیس و آلمان نیز سفارتخانه های خود را در یمن در 4 و 5 اوت (یکشنبه و دوشنبه) تعطیل خواهند کرد.
/1421/1409/ح
 

ارسال نظرات