۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۴۶۴۰
مسؤول تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار:

مرکز فقهی ائمه اطهار به دنبال ترویج فرهنگ دینی در کشورهای مختلف است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شعبه‌هایی در کشورهای سوریه، روسیه، پاکستان، اندونزی و انگلستان دارد که در آنها به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات می‌پردازد.
مراسم آغاز سال تحصيلي مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین حبیبی تبار مسؤول مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دروس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: امروز شاهد دهمین سال برگزاری دوره‌های این مرکز هستیم.
وی ادامه داد: تا کنون سه دوره آموزشی را برگزار کرده‌ایم که 50 نفر فارغ‌التحصیل داشته و امروز این افراد در مراکز علمی و حوزوی کشور مشغول به پژوهش و تدریس هستند.
حجت‌الاسلام حبیبی تبار با اشاره به حضور طلاب غیر ایرانی در دوره‌های آموزشی این مرکز، ابراز داشت: افزون بر طلاب ایرانی تعدادی از طلاب کشورهای هند، پاکستان و افغانستان نیز در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.
مسؤول مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که در این مرکز تا کنون 21 کتاب و 140 رساله علمی چاپ و منتشر کرده است، گفت: یکی از کتاب‌های چاپ شده این مرکز کتاب رویکرد عقلانی بر باورهای وهابیون و رویکرد سلفیان در گذر تاریخ است.
وی با اشاره به فعالیت‌های بین المللی این مرکز، ابراز داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شعبه‌هایی در کشورهای سوریه، روسیه، پاکستان، اندونزی و انگلستان دارد که در آنها به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات می‌پردازد.
حجت‌الاسلام حبیبی تبار گفت: از سال 85 تا کنون بحث اعزام مبلغ و برگزاری مسابقات فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است و 21 مسابقه برای جوانان تدارک دیده شده است.
وی با بیان این که در این مرکز 250 عنوان کتاب درباره حجاب چاپ شده است، اظهار داشت: زمانی که برخی می گفتند کارهای فرهنگی بر عهده حوزه‌های علمیه است نه دولت، مرکز این تعداد کتاب را چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار داد./927/پ202/ی
ارسال نظرات