۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۱۶۲

سمینار آموزشی اساتید دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار آموزشی اساتید دانشگاه مجازی المصطفی به همت معاونت آموزش این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه مجازي المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سمینار آموزشی اساتید دانشگاه مجازی المصطفی پیش از ظهر امروز از سوی معاونت آموزش این دانشگاه و با حضور حجت‌الاسلام محسن قنبری، ریاست و اساتید در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن قنبری، رییس دانشگاه مجازی المصطفی به تشریح اهداف و برنامه‌های دانشگاه پرداخت و با بیان این که جامعةالمصطفی العالمیه امروز با سیطره بر کل جهان درصدد هدایت افراد به سمت دین واقعی و الهی و اهل‌بیت(ع) است، گفت: امروز کاربران فضای مجازی زیادی هستند که نصف عمر خود را در این فضا می‌گذرانند و برخی از این افراد هم بدون هدف در فضای مجازی پرسه می‌زنند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: دانشگاه مجازی المصطفی، فضایی است که می‌تواند با ارائه مطالب دینی به جوانان  آن‌ها را به مسیر دین راهنمایی کند و بیشتر با سیره اهل‌بیت(ع) آشنا کند.

حجت‌الاسلام قنبری با بیان این که آغشته شدن به مادیات و دنیای مدرن و غفلت از فضای دینی ما را به سمت افرادی می‌کشد که آگاهی به امور دینی ندارند، اظهار داشت: وظیفه ما است که در فضای مجازی به گونه‌ای حرکت کنیم که جوانان را از مسیر غیر دینی به فضای دینی و اخلاقی هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی، فضایی است که هر کسی می‌تواند به آن ورود کرده و مطالب مورد نیاز خود را به دست آورد و یا مطالب جدیدی در آن قرار دهد ولی مهم آن است که ما به عنوان شیعیان حضرت ولی‌عصر(ع) مطالب و پاسخ‌هایی را در این فضا مطرح کنیم که نقشه و دین جعلی دشمنان را خنثی کند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به اهمیت مرزبانی فضای مجازی، تصریح کرد: مرزبانی در فضای مجازی به دلیل آزاد بودن فضا از هر سو، بسیار سخت است و نیاز به دقت نظر و مراقبت بسیاری است تا به درستی از فرصت‌ها استفاده و از تهدیدها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید در فضای مجازی مراقب مرزهای دینی، اخلاقی و فکری جوانان، شیعیان و حتی مسلمانان و غیر مسلمانان باشیم و تنها راهی که می‌توانیم این امر را به درستی انجام دهیم استفاده از فضای مجازی است چون تکنولوژی است که در تمام دنیا از ان استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام قنبری با بیان این که فضای مجازی یک منبر جهانی است، ابراز داشت: باید از این منبر به درستی و با تمام تلاش برای ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی و فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) استفاده کرد.

وی با بیان این که دانشگاه مجازی المصطفی یکی از گسترده‌ترین نهادهایی است که در فضای مجاری و در راستای فرهنگ ناب اسلام و تشیع فعالیت می‌کند، افزود: فعالیت این دانشگاه در حال حاضر به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو در دوره‌های بلندمدت است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی بیان داشت: اهداف دانشگاه مجازی المصطفی تربیت عامان دینی پارسا، متعهد و زمان‌شناس در زمینه‌های علوم اسلامی و انسانی با تمرکز بر ماهیت حوزوی و تربیت متخصصان دینی صادق با تمرکز بر ماهیت حوزوی و دانشگاهی است.

وی تربیت آشنایان با معارف اسلامی در دوره‌های کوتاه مدت در راستای وعظ و منبر، تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده تشیع و اسلام در فضای مجازی و دستیابی به با ارزش‌ترین منابع اسلامی در فضای مجازی را از دیگر اهداف دانشگاه مجازی المصطفی برشمرد./907/پ202/ن

ارسال نظرات