۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۷۷۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تبیین مبانی ولایت با نگاه اعتقادی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که نباید به ولایت صرفا با دید سیاست نگاه کنیم، گفت: بدانید و آگاه باشید که تاریخ پرونده خوبی در بحث ولایت نداشته است و آن به خاطر نبود نگاه اعتقادی به امر ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در جمع خانواده مالیاتی این استان، با اشاره به این که باید به دهه امامت و ولایت به چشم اعتقادی نگاه کنیم نه سیاسی صرف، اظهار داشت: به یقین آنچه جزء اعتقادات انسان باشد، با تمام وجودش عجین می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نگاه سیاسی صرف به ولایت باعث تنزل جایگاه آن می‌شود، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که سیاست به خودی خود بد است بلکه متأسفانه عملکرد نادرست دست اندرکاران بحث سیاست، این امر را در ذهن‌ها بد جلوه داده است.
 
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: بدانید و آگاه باشید که تاریخ پرونده خوبی در بحث ولایت نداشته است و آن به خاطر نبود نگاه اعتقادی به امر ولایت است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تاریخ با ولایت سازش نکرده است، اذعان داشت: متأسفانه کنار نیامدن تاریخ با بحث ولایت از زمان خود پیامبر(ص) شروع شد و هم اکنون نیز که زمان غیبت امام زمان(عج) است، هنوز ولایت جایگاه خودش را پیدا نکرده است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از این که امروزه کار ولی فقیه محدود شده است به یک سری امور حسبیه، اظهار داشت: ولایت، شجره طیبه ای است که از طرف خداوند در وهله نخست برای خود خداوند قرار داده شده است و بعد از خداوند این شجره به پیامبر(ص) و ائمه(ع) و امروز نیز بر دستان ولی فقیه تکیه زده است، بنابراین کار ولی فقیه همان کار امام زمان است.
 
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با توصیه بر این که نگذاریم تاریخ دوباره تکرار شود، افزود: ولایت فقیه چیزی نیست که به همه بدهند، به یقین کسی که در این جایگاه قرار می گیرد همه ویژگی های ائمه اطهار(ع) را دارا است و ما امروز شاکریم که ولی فقیه زمانمان نائب امام زمان(عج) است./9457/پ202/س
ارسال نظرات