۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۱۴۱۲

دوره فن خطابه عربی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان از برگزاری دوره فن خطابه به زبان عربی ویژه طلاب حوزه علمیه خوزستان خبر داد.
فن خطابه

حجت الاسلام  محمد آل مبارک، کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره فن خطابه به زبان عربی ویژه طلاب حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن این دوره اساتید مجربی از حوزه علمیه استان و قم تدریس کلاس های این دوره را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان این که طلابی می توانند در این دوره شرکت کنند که سطح یک حوزه علمیه را به پایان رسانده باشند، گفت: با توجه به مطالب گوناگونی که پیرامون فن خطابه به زبان عربی در این دوره مطرح می شود، دارا بودن اطلاعات حداقلی از فن خطابه عربی ضروری است.

وی با بیان این که دوره فن خطابه به زبان فارسی در ماه های گذشته برگزار شده بود، ابراز داشت: این دوره نیز ویژه طلاب سطح دو به بالا بود که با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام آل مبارک در ادامه افزود: با توجه به این که در استان خوزستان اقوام گوناگونی در حال زندگی هستند و ارتباط با برخی اقوام، به تخصص خاصی نیاز دارد؛ ازاین رو پرورش خطیب توانمند و مسلط به زبان عربی از نیازهای تبلیغی استان است.

کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان با اشاره به ظرفیت پذیرش طلاب در دوره فن خطابه به زبان عربی گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده ظرفیت این دوره بیش از 40 نفر است.

وی تصریح کرد: به جهت اهمیت متخصص پروری در زبان عربی یک دوره بلند مدت خطابه به زبان عربی راه اندازی شده که تاکنون ده جلسه از این دوره پشت سر گذاشته شده است.

حجت الاسلام آل مبارک افزود: پیش از شرکت در دوره از داوطلبان مصاحبه شده و منتخبان در مجوز حضور در دوره را دریافت کرده اند.

 کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در پایان یادآور شد: به افراد برتر گواهی نامه پایان دوره اعطا و مجوز حضور در دوره های بالاتر نیز داده می شود./9458/پ202/س

ارسال نظرات