۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۶۳۹۱
مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های قرآنی برای پاسخگویی به شبهات

خبرگزاری رسا ـ‌ مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به اقدامات و شبهه افکنی‌های وهابیت نسبت به قرآن،‌ گفت: امروز ظرفیت‌های قرآنی در قم فراوان است و باید از این ظرفیت‌ها برای مقابله و پاسخگویی به شبهات دشمنان بهره ببریم.
 دارالقرآن علامه طباطبايي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مرتضی نجفی مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه که چهارشنبه شب در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد،‌ با اشاره به روند ساخت دارالقرآن علامه طباطبایی،‌ گفت: با توجه به عنایت  آیت‌الله سبحانی بیت قدیمی علامه طباطبایی از ورثه ایشان خریداری و به محلی برای راه‌اندازی دارالقرآن تبدیل شد.

وی با بیان این که حضرت آیت‌الله سبحانی و مراجع تقلید دیگر به قداست این بیت شریف تأکید دارند، افزود: انجام فعالیت‌های قرآنی بهترین اقدامی بود که در این مکان می‌توانستیم صورت دهیم.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی ادامه داد: در این مکان مقدس تا کنون جلسات متعدد تفسیری برگزار شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویان نیز از این دارالقرآن در قالب برنامه‌های علمی و قرآنی بازدید می‌کنند و در این بازدید ز حضور یکی از بزرگان حوزه نیز بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که ورثه علامه طباطبایی موافقت کرده‌اند که کتاب‌های آن مرحوم در همین مکان نگهداری شود،‌ابراز کرد:‌ در میان یکی از کتاب‌ها دفترچه‌ای پیدا شده که علامه فهرست تمام کتاب‌های خود را در آن به همراه طبقات موضوعی ذکر کرده است.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به این که طی یک سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه علمیه در زمینه قرآن صورت گرفته است، بیان کرد: باب دارالقرآن علامه طباطبایی به روی فعالان قرآنی همیشه باز است.

نجفی با بیان این‌که دارالقرآن علامه طباطبایی مورد توجه ویژه طلاب و فرهیختگان حوزه است، اظهار داشت: حضور چند مرجع تقلید طی دو شب در مراسم سالگرد علامه طباطبایی بسیار جالب توجه بود.

وی با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن در حوزه علمیه، گفت: با علمای حوزه صحبت شده تا جلسات تفسیر قرآن به صورت منظم در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شود.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی ادامه داد: تا به حال هیچ مؤسسه و مکانی همچون دارالقرآن علامه طباطبایی مورد توجه مراجع تقلید نبوده و تا کنون حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی 9 مرتبه و در قالب برنامه‌های عظیم در این مکان شریف حضور پیدا کرده است.

نجفی با اشاره به اقدامات و شبهه افکنی‌های وهابیت نسبت به قرآن،‌ گفت: امروز ظرفیت‌های قرآنی در قم فراوان است و باید از این ظرفیت‌ها برای مقابله و پاسخگویی به شبهات دشمنان بهره ببریم./927/پ202/ن

ارسال نظرات