۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۶۱۱
با حضور مراجع تقلید؛

بزرگترین گردهمایی اساتید تفسیر قرآن حوزه در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از برگزاری دهمین گردهمایی اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی حوزه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 17 و 18 اردیبهشت در قم خبر داد.
گردهمايي اساتيد تفسير قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: دهمین گردهمایی اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در دارالقرآن علامه طباطبایی و مدرسه آیت‌الله‌ گلپایگانی برگزار میشود.

وی افزود: این همایش دو روزه با حضور 300 تن از اساتید بزرگ حوزه، چهارشنبه، 17 اردیبهشت با سخنرانی حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی در دارالقرآن علامه طباطبایی و روز پنجشنبه، 18 اردیبهشت با سخنرانی حضرت آیت‌الله‌ سبحانی، در مدرسه آیت‌الله‌ گلپایگانی برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه دهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم، در سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از سوی مجمع عالی تفسیر قرآن برگزار میشود، افزود: در این همایش دو روزه که در شب نخست در روز چهارشنبه، هفدهم اردیهبشت بعد از نماز مغرب و عشا در محل دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌شود، مرجع و مفسر قرآن، حضرت آیتالله جوادی آملی به ارائه سخن خواهد پرداخت.

نجفی قدسی یادآور شد: نشست بعدی اساتید تفسیر قرآن در روز پنجشنبه، هجدهم اردیهبشت بعد از نماز مغرب و عشا در مدرسه آیتالله گلپایگانی و در خیابان ارم برگزار می‌شود؛ در این همایش نیز حضرت آیتالله جعفر سبحانی، اساتید و مفسران قرآن کریم را به فیض خواهد رساند.

وی گفت: این همایش با تعاون و همکاری دو نهاد علمی و فرهنگی و پژوهشی قرآن کریم یعنی دارالقرآن علامه طباطبایی و همکاری مجمع عالی تفسیر قران کریم برگزار میشود.

نجفی قدسی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال مصادف با بیستمین سالگرد ارتحال آیتالله گلپایگانی است و ایشان نیز در برپایی دارالقرآنها و نهادهای علمی و پژوهشی اهتمام ویژه‌ای داشت این مراسم در این مدرسه و با یاد این استاد بزرگ حوزه برگزار خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام صادق صالحی، معاون مجمع عالی تفسیر قرآن از فعالیت 320 استاد تفسیر در حوزه خبر داد و اظهار کرد: حمایت و تأیید مراجع از درس تفسیر تأثیر خود را بر حوزه گذاشته و شاهد تحول تفسیری هستیم.

وی از تجلیل از سه تن از مدرسان و استادان تفسیر قرآن در این مراسم خبر داد و گفت: این سه تن از استادان برجسته تفسیر هستند که اسامی آنان متعاقباً اعلام می‌شود./997/د102/ع

ارسال نظرات