۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۶۷۶
نماینده مجلس:

آمار بیکاری در شهرستان‌های جنوبی بوشهر زیبنده این منطقه نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بیکاری در شهرستان های عسلویه، جم، دیر و کنگان زیبنده این منطقه با این ظرفیت‌ها نیست و در بحث اشتغال جوانان منطقه، پیگیری‌ها، جلسات و نشست‌های متعددی با مسؤولان نفت و منطقه ویژه برگزار شده است.
احمدي نماينده کنگان

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای شیرینو شهرستان کنگان اظهار داشت: به مردم شریف حوزه انتخابیه ام متعهد هستم پیگیر رفع مشکلات و دغدغه های مردم باشم.

 

وی افزود: تمام توان و تجربه ام برای خدمت به مردم در طبق اخلاص گذاشتم و خدا را شکر در این مدت وکالت مردم، نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در بحث اعتبارات دهیاری شیرینو، گازکشی روستا، بلوار ساحلی، سالن ورزشی و موارد دیگر تلاش های خوبی صورت گرفته و نتایج مطلوبی حاصل شده است.  

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که آمار بیکاری در شهرستان های عسلویه،جم،دیر و کنگان زیبنده این منطقه با این طرفیت ها نیست، بیان داشت: در بحث اشتغال جوانان منطقه، پیگیری ها، جلسات و نشست های متعددی با مسؤولان نفت و منطقه ویژه برگزار شده است.

 

حجت الاسلام احمدی افزود: جوانان منطقه با امیدهای فراوان فارغ التحصیل دانشگاه شده اند آنان هر روز این صنایع عظیم در منطقه را می بینند ولی همچنان جویای کار هستند باید همه مسؤولان استان و منطقه با همراهی نمایندگان استان راه هایی برای رفع این مشکل پیدا کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطر نشان کرد: تلاش کرده ام فریاد زننده مطالبات مردم باشم و اگر معضل اشتغال در منطقه بهبود پیدا نکند تذکر و سوال از هیأت دولت در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار می دهم؛ این زیبنده منطقه ای که پتانسیل های فراوان دارد نیست.

 

وی بیان داشت: برای اشتغال جوانان بومی، با تلاش های انجام شده بسترهایی هم ایجاد شده است ولی همچنان به عنوان دغدغه، این موضوع را دنبال می کنم.

 

نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته تخصصی آلایندگی صنایع پارس جنوبی با فرصت عضویت در کمیسیون انرژی مجلس خبر داد، و گفت: در نشست اول 12 سوال مهم درباره منطقه و دغدغه های مردم مطرح کردم و خواستار توضیح مسؤولان مربوطه شدم.

 

وی افزود: 12 وزارتخانه و سازمان مربوط در این نشست حضور داشتند و در آن نشست کارشناسان هلال احمر به عدم مشکل در خون شهروندان عسلویه تاکید کردند.

 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: نگاهم این است که سلامت و حیات مردم بر منافع اقتصادی ترجیح دارد و به زودی جلسه دوم کمیته خاص آلودگی های پارس جنوبی تشکیل می شود و نظرات کارشناسی این کمیته تخصصی به طور دقیق به سمع مردم خواهم رساند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: بعد از سفرهای اخیر وزیر نفت و مدیران این وزارتخانه به منطقه، مکاتباتی با وزیر نفت داشتم و یادآور شدم با آمدن نفت و گاز توقعاتی در مردم ایجاد شده است و این نفت و گاز اثراتی هم در منطقه داشته است و متاسفانه محرومیت در منطقه ای که میزبان خوبی برای نفت و گاز است زیبنده نیست.

 

وی افزود: پیشنهاد کردم کارگروه تعامل نفت و گاز با مناطق پیرامونی ایجاد شود که مورد موافقت قرار گرفت و این کارگروه مطالعات خود برای شهرستان های حوزه انتخابیه شروع کرده است.

 

 نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنم برای ایجاد زیر ساخت ها و بستر ها توسعه گام های مهمی برداشته شود./833/پ202/ف

ارسال نظرات