۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۲۱۹۲
امام جمعه اهل سنت چابهار:

علمای اهل سنت جنایات تکفیری ها را حرام می دانند/ در مسائل سیاسی روز تابع نظرات رهبری هستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت چابهار با اشاره به این که در جمهوری اسلامی ایران در مسائل سیاسی روز رهبر آگاهی داریم که تابع تفکرات ارزنده ایشان هستیم؛ گفت: اهل سنت جنایات و حرکات زشت تکفیری ها را حرام می دانند.
مولوي عبدالرحمان ملازهي امام جمعه اهل سنت چابهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالرحمن ملازهی سربازی، امام جمعه اهل سنت چابهار در مراسم افتتاحیه «کنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) آغاز به کار کرد: امروز جهان انسانیت و بشریت با دردسر تکفیر روبرو است.

 

وی افزود: پدیده تکفیر ثمره تلخ نفی تقلید است، از این رو احیای تفکر تقلید از مجتهد و مرجع تقلید واجد شرایط می تواند در یک حرکت تدریجی ولی ارزنده ریشه این تفکر افراطی، غیر شرعی و غیر انسانی را بخشکاند.

 

امام جمعه اهل سنت چابهار با بیان این که تکفیر ثمره تلخ حب ریاست و شهوت ثروت است، بیان داشت: ریاست و ثروت است که چنین افکار پوچی را در تکفیری ها به وجود آورده است.

 

وی ادامه داد: تکفیر ثمره تلاش استکبار به ویژه کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس برای صدمه و ضربه زدن به اسلام است؛ همچنین عدم توجه بسیاری از مدعیان اسلام به اهداف مبارزه و مقابله با کفار و مشرکان و تحریف مبانی جهاد و ستیز با کفار از دیگر عوامل به وجود آمدن تکفیر است.

 

مولوی عبدالرحمن سربازی با اشاره به این که در اسلام تفکر افراطی وجود ندارد، بیان داشت: اسلام دین رحمت و محبت است و فردی نمی تواند با فتوای شخصی خود حکم تکفیر دیگران را صادر کنند.

 

وی تصریح کرد: کسی می تواند فتوا بدهد که سال ها در مکتب اساتید زانوی شاگردی زده و مقام مرجعیت را حفظ کند؛ فتوا دادن کار فردی است که مفتی، مجتهد و مرجع تقلید باشد، این گونه نیست که هر فردی با آرای شخصی خود فتوا صادر کند.

 

امام جمعه اهل سنت چابهار عنوان کرد: باید برای مردم تبیین شود این افراد چه کاره هستند که فتوای تکفیر صادر می کنند؛ علمای اهل سنت به ویژه افرادی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند با اشاره به مبانی اصولی خود قائل به چنین فتواهایی نیستند.

 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران ما در مسائل سیاسی روز  رهبر آگاهی داریم که تابع تفکرات ارزنده ایشان هستیم؛ امیدواریم افراد با اطاعت از کتاب، سنت و صاحبان امر، صراط مستقیم را طی کنند؛ اهل سنت چنین حرکات زشتی را حرام می دانند. این افراط حرام است چرا که از هوای نفس سرچشمه می گیرد./993/202/ع

ارسال نظرات