۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۳۳۰۶۳
در دارالقرآن علامه طباطبایی؛

دومین اشکواره نوجوانان عاشورایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین اشکواره نوجوانان عاشورایی با سخنرانی امام جمعه موقت تهران در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.
دهمين همايش اساتيد تفسير قرآن در دارالقرآن علامه طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنج شنبه شب دومین اشکواره نوجوانان عاشورایی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، علی اکبر مجاهدی از شعرای دینی کشور، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و میلاد محمدی دبیر اشکواره نوجوانان عاشورایی به ایراد سخن پرداختند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که وارستگی، عدل و حیا زیبا است، اظهار داشت: در هر اداره‌‌ای عدالت وجود داشت باشد آن اداره زیبا می‌شود، مسؤولان ما باید عدل داشته باشند.

 

وی افزود: حیا برای همه افراد زیبا است ولی برای بانوان از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است؛ توبه نیز زیبا و گناه زشت و بد است؛ توبه چشمه‌ای است که ناپاکی وجود فرد را شست‌و‌شو می‌دهد، توبه از همه خوب است ولی از جوان زیباتر است

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در ادامه با بیان این‌که علامه 13 سال پایانی عمر خود را در این منزل به سر برده است، بیان داشت: ایشان تاکنون شاگردان زیادی را تربیت کرده‌ که در آسمان اسلام و تشیع همانند خورشید و ستارگان پر نور روشنایی می‌دهند.

 

وی ادامه داد: حضرات آیات مکارم شیرازی، حسن زاده آملی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، مصباح یزدی، آیات شهید بهشتی،‌ مطهری، مفتح، علامه محمد حسین تهرانی از جمله شاگردان علامه طباطبایی هستند که این عزیزان محصولات شجره طیبه علامه به شمار می‌آیند.

 

میلاد محمدی، مدیر اشکواره عاشورایی نوجوانان نیز در سخنانی به تشریح فعالیت‌های مؤسسه میثم تمار پرداخت و بیان داشت: این مؤسسه در زمینه اعتلای فرهنگ و هنر عاشورایی فعالیت می‌کند، از این‌رو مراسمات مختلفی را درباره هنر در رشته‌های گوناگون درباره عاشورا برگزار می‌کند.

 

وی افزود: این مجموعه از جمله مجموعه‌های برگزیده است که در زمینه تربیت و نخبه پروری برای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

 

مدیر اشکواره عاشورایی نوجوانان با بیان این‌که اشکواره سال گذشته در خود مؤسسه «میثم تمار» برگزار شد، خاطرنشان کرد: این برنامه امسال در سطح مدارس استان قم برگزار شد که آثار افراد از سوی مؤسسه جمع آوری شد.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 100 اثر در هشت رشته به دبیرخانه اشکواره ارسال شد که پس از ارزیابی اولیه در هر رشته 6 اثر به عنوان نامزد آثار انتخاب شدند.

 

محمدی در پایان سخنان خود با تقدیر از همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی در برگزاری این همایش اظهار داشت: این دارالقرآن در برگزاری مراسم اختتامیه این همایش همکاری کرد.

 

گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای لوحی از افراد برگزیده تجلیل به عمل آمد./993/پ202/ی

ارسال نظرات