۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۲۳۸۹
به همت آستان مقدس رضوی، حضرت معصومه و عبدالعظیم حسنی؛

سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» به منظور ارائه راهکارهای عملی رفع مهجوریت فرهنگ و تولید محتوای ناظر به کاربرد و اجرا در مشهد برگزار می شود.
رويش فرهنگ

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  حجت الاسلام طاهری، دبیر علمی سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ»، عصر امروز در مراسم افتتاحیه این نشست ها در محل هتل ولایت، اهداف برگزاری این برنامه را فراتر از آسیب شناسی علت مهجوریت فرهنگ در برنامه ریزی ها دانست و گفت: هدف ما اندیشیدن راهکارهای عملی برای رفع این آسیب ها است.

 

وی افزود: در این مسیر، قطعا نظریات فرهنگ غرب که عملا در تقابل با انقلاب طراحی شده، نمی تواند مستند ما قرار گیرد؛ همچنین نمی توان صرفا به سیره اصیل دینی و کارشناسان این عرصه استناد کرد چرا که غالبا تجربه کار اجرایی و میدانی ندارند.

 

حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: مستند ما در دستیابی به هدف، استنباط راهبردی از دین با مراجعه به کارشناسان دینی است که تجربه عملی در عرصه اجرای فرهنگ دارند.

 

بیانات رهبر معظم انقلاب با ویژگی راهبری کلان و تمدنی فرهنگ، منحصر به فرد است

دبیرعلمی سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» گقت: بیانات رهبر معظم انقلاب با ویژگی راهبری کلان و تمدنی فرهنگ، منحصر به فرد است با این وجود 26 سال است این گنجینه بلااستفاده مانده و کسی به آن مراجعه تخصصی نداشته است.

 

وی در تبیین نحوه زمینه سازی برگزاری نشست های رویش فرهنگ، خاطرنشان کرد: سه هزار صفحه از بیانات رهبر معظم انقلاب طی یک سال و نیم گردآوری و مطالعه و در قالب 900 صفحه مباحث کاربردی جمع بندی شد.

 

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد:  در مرحله بعد این مباحث به منظور استفاده در فعالیت های فرهنگی میدانی، در چهار سطح علمی(علاقمندان فرهنگ، مدیران فرهنگی، فعالان فرهنگی و صاحب نظران) طبقه بندی دقیق و به صورت درسنامه تدوین شد.

 

تولید محتوای عملی ناظر به کاربرد و اجرا

وی افزود: در ادامه به منظور فرآوری و عملیاتی شدن این درسنامه، سلسله نشست های تخصصی رویش فرهنگ برنامه ریزی شد تا با حضور افرادی که در کنار ویژگی برجسته درک دغدغه های رهبری، از تجربه و نیازسنجی دقیق نیز برخوردار هستند، الگوهای عملیاتی استخراج و در میدان عمل به آزمون گذارده شود.

 

دبیرعلمی سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ»  یادآور شد: در این نشست ها، اساتید شیوه های عمومی نهادینه سازی فرهنگ را ارائه می دهند و شرکت کنندگان با ارزیابی عملی این شیوه ها، راهکارهای عملی پیشنهاد می کنند که حاصل آن تولید عملی ناظر به کاربرد و اجرا خواهد بود.

 

پوشش و پخش نشست ها توسط رسانه ملی

 وی با بیان این که این برنامه کاری مشترک از آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه(س) وآستان حضرت عبدالعظیم حسنی است، افزود: همه جلسات برنامه ضمن ضبط توسط رسانه ملی و پخش از شبکه های دو و افق، به صورت ویدئوکنفرانس نیزبرای طلاب و دانشجویان شهرهای قم و تهران ارائه می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات