۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۳۱۵
مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان:

حوزه علمیه کاشان بیشترین و بالاترین ظرفیت را دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: حوزه های علمیه کاشان در بین حوزه های علمیه ای که نزدیک به قم هستند بیشترین و بالاترین ظرفیت را دارد.
حجت الاسلام منصورفرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان بعد از ظهر امروز در جمع مردم کاشان بر تقویت حوزه های علمیه کاشان تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه کاشان با قدمت و جایگاهی که دارند اساتید زیادی را به دانشگاه های کشور معرفی کرده است.

 

وی افزود: علمای قم و کاشان معتقدند، همه علمایی که در کاشان حضور دارند نمونه و نظیر ندارند و این افتخار بزرگی برای کاشان که ملاحبیب الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی، نراقیین و... را به جهان تشیع معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام فرجی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت حوزه های علمیه کاشان گفت: معظم له معتقد است کاشان باید به قم دوم تبدیل شود چرا که در کاشان این ظرفیت با داشتن حوزه های علمیه با سابقه و قدمت طولانی وجود دارد.

 

وی با اشاره به نویسندگان توانایی که حوزه های علمیه کاشان دارد یاد آورشد: در برنامه کتاب سال حوزه که همه ساله برگزار می شود امسال از بین بیش از 200 عنوان کتاب منتشر شده از سوی نویسندگان حوزه های علمیه کشور تعداد 12 عنوان کتاب نمونه انتخاب شد که از بین این 12 عنوان کتاب تعداد دو عنوان کتاب از نویسندگان حوزه علمیه کاشان بودند که قلم آنها نمونه است.

 

حجت الاسلام فرجی در ادامه با اشاره به این که علمایی که شهرستان کاشان داشته و دارد بیانگر این واقعیت است که منطقه کاشان ظرفیت پذیرش علم آوری دارد ضمن این که از طرف دیگر ما در برابر یک هجمه جهانی قرار گرفته ایم که این هجمه جهانی از دو سمت به ما هجوم می آورد، یکی با ساخت مکاتب بشری که ما امروز بیش از 200 مکتب سوسیالیسم گرفته تا اومانیسم و ... در دنیا داریم.

 

فوکویاما: تشیع جهان را فتح خواهد کرد

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان یاد آورشد: این مکاتب بشری در مقابل مکاتب الهی ساخته شد تا مکاتب الهی در اذهان مردم کمرنگ و مکاتب بشری پر رنگ شود.

 

وی از فرانسیس فوکویاما به عنوان قوی ترین شیعه شناس امروز در جهان نام برد و با اشاره به این که ایشان چند نظریه مطرح کرده است گفت: فوکویاما گفته است من زمانی پیش بینی کردم لیبرال دمکراسی در آینده جهان را فتح خواهد کرد اما امروز معتقدم تشیع جهان را فتح خواهد کرد.

 

حجت الاسلام فرجی در ادامه یاد آور شد: فرانسیس فوکویاما می گوید در اسرائیل پنج دانشگاه شیعه شناسی داریم که صدها دانشجو در آنها درس می خوانند تا شیعه را بشناسند و بتوانند با شناختی که از شیعه پیدا می کنند شیعه را از بین ببرند، از این رو یهودی ها و مسیحی ها اگر برای شیعه شناسی وقت می گذارند برای ریشه کنی شیعه است.

 

وی افزود: فرانسیس فوکویاما می‌گوید طی مدتی که انقلاب اسلامی درجهان به وجود آمده است ما چیزهایی فهمیده ایم که قبلا نمی دانستیم، یکی این که شیعیان چه کسانی هستند و چه اعتقاداتی دارند، دوم منطقه شیعه نشین کجاست و سوم راه ضربه زدن به شیعه چیست.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان یاد آور شد: فوکویاما، گفته است شیعیان با دو بال سرخ شهادت و سبز مهدویت و انتظار در عالم پرواز می کنند که بال سرخ شیعیان فرهنگ عاشورا و شهادت است، از این رو با شیعیان نمی شود درگیر شد چرا که جنگ 8 ساله ایران نشان داد که شیعیان کسانی نیستند که از جنگ بترسند با دست خالی ایستادند و پیروز شدند.  

 

آنچه سبب تقویت دو فرهنگ عاشورا و مهدویت می شود ولایت فقیه است

 

حجت الاسلام فرجی گفت: فوکویاما می‌گوید شیعیان دارای دو فرهنگ عاشورا و مهدویت هستند و آنچه را که سبب تقویت این دو فرهنگ می شود ولایت فقیه است.

 

وی افزود: فوکویاما گفته است، اگر می خواهید فرهنگ شیعه را از بین ببرید باید عاشورا و امام زمان را از شیعه بگیرید و بهترین راه گرفتن این دو فرهنگ از شیعه از بین بردن ولایت فقیه است چون تا ولایت فقیه باشد فرهنگ آنها حفظ می شود، از این رو آنها که این گونه بر علیه شیعه توطئه می کنند و خودشان نیز اقرار می کنند.

 

به گفته وی، حوزه های علمیه ما در مقابل چنین فرهنگی باید خودشان را تقویت کنند، طلاب فاضل که سبب افتخار هستند خودشان را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: فوکویاما می گوید من بعد از مطالعات زیاد به این نتیجه رسیده ام که به زودی تشیع جهان را خواهد گرفت و همه مردم گرایش به تشیع پیدا خواهند کرد.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: حمایت هایی که حوزه علمیه قم و رهبرمعظم انقلاب شخصا از حوزه های علمیه کاشان دارند و نظارت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و مسؤول حوزه های علمیه کاشان، امروز فرصت مغتنمی است که حوزه های علمیه کاشان را تقویت کنیم.

 

درخدمت حوزه های علمیه بودن به معنای خدمت به دین و قرآن و فرهنگ تشیع است

وی افزود: اگر در خدمت به حوزه ها قرار بگیریم، این کار به معنی خدمت به دین است و در خدمت دین بودن به معنای خدمت به قرآن و در خدمت قرآن بودن یعنی باید فرهنگ تشیع را تقویت کنیم.  

 

حجت الاسلام فرجی گفت: امروز حوزه های علمیه کاشان به قدری ظرفیت دارد که هرکس با هر مدرک تحصیلی و در هر سنی می تواند در حوزه درس بخواند و این فضا باز شده است، لذا این عظمت کاشان و حوزه های علمیه کاشان و موقوفات کاشان بیانگر این است کاشان قدمت دیرینه ای دارد و این افتخار بزرگی برای کاشان است.

 

وی افزود: این فضا در حوزه های علمیه خواهران و برادران کاشان برای فرزندان ما فراهم شده است تا بتوانند با مدارک دکتری، لیسانس، فوق لیسانس و فوق دپیلم حوزه های علمیه کاشان درس بخوانند.  

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان یاد آورشد: ما امروز به دنبال استعدادهایی هستیم که توان درس خواندن تخصصی را درحوزه را داشته باشند.  

 

حجت الاسلام فرجی گفت: در دوره آیت الله بروجردی ما در تمامی جهان فقط یک مرکز حوزه هامبورگ آلمان را داشتیم، اما امروز بیش از 200 حوزه علمیه در جهان از جمله شهرهای بزرگ آمریکا واشگتن، نیویورک ودر لوس آنجلس حوزه علمیه داریم.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به این که جهان نیازمند استعدادهای درخشان حوزوی است یادآور شد: کاشان یکی از این مراکزی  است که همیشه پیش قدم در استعدادهای حوزوی بوده است و این ظرفیت موجود است و جوانان ما می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات