۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۵۰۴۹۲
استاد حوزه و دانشگاه قم:

علاقه پیامبر اکرم به حضرت فاطمه جنبه الهی داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که علاقه حضرت رسول(ص) نسبت به حضرت فاطمه(س) ناشی از منشأ و مأموریت الهی ایشان نسبت به این بانوی بزرگوار بود، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که من وظیفه‌دارم به‌عنوان نبی خدا فاطمه(س) و خانواده ایشان را تکریم کنم.
فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب عباسی، امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که حضرت زهرا(س) یک وجود با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد هستند، گفت: عده‌ای علاقه زیاد رسول خدا(ص) را به حضرت فاطمه(س) مورد انتقاد قرار داده و می‌گفتند این رفتار ممکن است در تربیت حضرت زهرا(س) اثرگذار باشد که حضرت رسول(ص) به آن‌ها فرمودند علاقه من به حضرت زهرا(س) جنبه الهی داشته نه پدری و من وظیفه‌دارم به‌عنوان نبی خدا ایشان و خانواده ایشان را تکریم کنم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زهرا(س) عصاره و چکیده وجودی حضرت رسول(ص) و شبیه‌ترین خلایق به حضرت رسول(ص) هستند، افزود: تمامی رفتارهای حضرت رسول(ص) با حضرت زهرا(س) و بیان این‌که غضب فاطمه غضب من و خداوند است برای این بود که پس از رحلت ایشان مردم رضایت حضرت زهرا(س) را منشأ شناخت خود برای امام و جانشین پس از ایشان قرار دهند و به ایشان اقتدا کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ عباسی اظهار کرد: افرادی که مسلح به خانه حضرت زهرا(س) حمله کردند با وجود این‌که شهادتین را گفته بودند حرمت‌خانه پیامبر(ص) و دختر ایشان را نگه نداشته و حتی آداب مقدماتی مسلمانی را به‌جا نیاورده و در خانه را بر روی حضرت زهرا(س) و اهل خانه به بهانه بیعت نکردن آتش زدند.

 

وی با بیان این‌که خانه حضرت زهرا(س) خانه پیامبر و دارای حرمت خاص بود، تصریح کرد: ما اگر به خانه یک فرد عادی هم که وارد شویم به ‌حکم ادب مسلمانی سه بار باید اجازه بگیریم و اگر اجازه نداد باز گردیم نه این‌که خانه را به روی اهلش بسوزانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که هرچند عمر حضرت زهرا(س) کوتاه بود ولی ایشان عمر پربرکتی داشتند، ادامه داد: وقتی اصل اسلام در خطر باشد هیچ‌چیز مهم‌تر از اصل و اساس اسلام نیست و حضرت زهرا(س) با شهادت خود و حضرت علی(ع) با صبوری خود بر شهادت ایشان برای همیشه راه هدایت را به روی بندگان الهی باز کردند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که بنا بر مسیری که حضرت رسول(ص) به ما نشان داده‌اند ما تا روز قیامت وظیفه ‌داریم حضرت زهرا(س) و راه ایشان و رضایت این بانوی بزرگوار را مدنظر خود قرار دهیم، یادآور شد: هر کس راه حضرت زهرا(س) را ادامه دهد در دنیا به رضایت ایشان و شفاعت ایشان در قیامت دست‌یافته و در صحرای محشر جزو کسانی نخواهد بود که حسرت می‌خورند و آرزو می‌کنند که ‌ای کاش در زندگی دنیوی فاطمی می‌زیستند./837/پ202/ی 

ارسال نظرات