۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۷۱۵
آیت الله صافی گلپایگانی:

گروه تروریستی داعش وحدت مسلمانان را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فتنه گروه جنایتکار داعش گفت: این گروه ظالم، وحدت مسلمان ها بلکه اساس اسلام را نشانه رفته اند و تنها راه دفع شر آنها، اتحاد مسلمانان است، باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.
ديدار وزير اقتصادي و سفير اندونزي با آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی با تقدیر و تشکر و اظهار مسرت از حضور هیأت اندونزی در ایران گفت: حقیر به همه شما خیر مقدم می گویم و خوشحالم از اینکه شما را در اینجا می بینم، مسلمانان باید به هم نزدیکتر شوند و روابط فیما بین خود را مستحکم کنند.

 

وی خواستار تقویت روابط بین ایران و اندونزی شده و افزود: باید قدر این موقعیت را دانست و در تقویت روابط بین دو کشور مخصوصاً در جنبه فرهنگی و اقتصادی تلاش کرد تا به یاری خداوند متعال، رابطه این دو مملکت بزرگ اسلامی، مستحکمتر از قبل شود.

 

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فتنه گروه جنایتکار داعش اظهار داشت: این گروه ظالم، وحدت مسلمان ها بلکه اساس اسلام را نشانه رفته اند و تنها راه دفع شرّ آنها، اتّحاد مسلمانان است، باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.

 

در ادامه این دیدار که در فضایی صمیمی انجام شد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اهدای یک جلد قرآن کریم با خط و چاپ ایرانی به وزیر اقتصاد اندونزی، به مشترکات بین مسلمانان اشاره کرده و ابراز داشت: این قرآن را با خطاطی و چاپ ایران به شما هدیه دادم تا بدانید و اعلام کنید که قرآن همه مسلمانان واحد است، کتاب خدا از مشترکات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشترکات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.

 

این مرجع تقلید در پایان این دیدار ضمن تشکر مجدد از هیأت اندونزی حاضر در جلسه عنوان کرد: از ملاقات شما بسیار خوشحال شدم و امیدوارم که برکات آن زیاد بوده و موجب حُسن نیت و افزایش روابط بین دو کشور شود.

 

شایان ذکر است که بعد از اهدای قرآن توسط این مرجع تقلید، صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی، با ابراز مسرت از این عمل گفت: بین مسلمانان، مشترکات زیادی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این را برای مردم اندونزی بیان کنیم که قرآنی که در ایران است با قرآن همه مسلمانان یکی است و تفاوتی ندارد؛ در ابتدای این دیدار نیز، گزارشی از سفر هیئت فرهنگی و اقتصادی اندونزی به کشورمان، ارائه شد./1323/د101/ج

ارسال نظرات