۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۱۲۳۴
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

دفاع مقدس یکی از عظیم ترین وقایع تاریخی کشور است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه با منحصر به فرد خواندن حضور مردم در جبهه های نبرد در دوران جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس یکی از عظیم ترین وقایع تاریخی در کشور است.
سردار ريحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه ظهر امروز با حضور در یادواره 941 زن شهیده استان کرمانشاه عنوان داشت: آل سعود بی لیاقتی خود را در اداره امور حج به اثبات رساند، سران عربستان باید مسؤولیت و تقصیر خود را در حادثه منا بپذیرند.

 

سردار ریحانی جریان حادثه منا را حاصل دسیسه مستکبران دانست و ابراز کرد: این فاجعه با هدفی مشخص و از پیش تعیین شده رخ داد، حادثه منا نیز به دنبال دیگر جریانات تخریبی چهره اسلام در جهان به وقوع پیوست تا خدشه ای بر اسلام و مناسک واجب و عمیق اسلامی وارد کند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه مدیریت غلط و ضعیف مسؤولان سعودی را دلیل وخامت اوضاع در منا توصیف کرد و عنوان داشت: بی درایتی آل سعود موجی از توهین را به سوی این واجب الهی روانه داشته و ریشه یابی و کشف حقیقت علل وقوع این فاجعه بسیار مهم است.

 

وی جنگ افروزی عربستان در دیگر کشورها را عاملی مهم در جهت ضعف مدیریت مراسم حج دانست و تصریح کرد: نیروهای نظامی آل سعود در جنگ با دیگر کشورهای اسلامی بسر می برند و مسؤولان عربستانی رسیدگی به امورات حج را رها کرده اند و موجب بروز رخدادی تلخ در جهان اسلام شدند.

 

سردار ریحانی با کم فروغ خواندن جریان های باطل، اظهار داشت: علیرغم تلاش های بسیار در جهت تضعیف و افول اسلام، شاهد فروغ روز افزون آموزه های اسلامی و گرایش بیشتر افراد به دین مبین اسلام هستیم، باطل همواره رفتنی و فناپذیر است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: حفظ میراث ارزشمند دوران دفاع مقدس وظیفه ای خطیر بر دوش تمام افراد نهاده است، هیچ گونه غفلت و فراموشی دستاوردهای دوران دفاع مقدس جایز نیست و این غفلت، عواقب ناخوشایندی برای کشور به دنبال دارد.


وی ادامه داد: دفاع مقدس یکی از عظیم ترین وقایع تاریخی کشور است، زیرا عموم مردم کشور به دفاع از آرمان ها و ارزش های خود ایستادند و اجازه تعدی به خاک و وطن خود را به دشمن ندادند.

 

سردار ریحانی نقش زنان در دوران دفاع مقدس را غیر قابل انکار خواند و گفت: زنان چه بصورت مستقیم با حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل و چه بصورت غیر مستقیم با راهی کردن فرزندان خود به جبهه نبرد، نقشی بی بدیل در دوران جنگ تحمیلی ایفا کردند.


فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) فداکاری زنان را عاملی مهم در پیروزی کشور دانست و بیان داشت: زنان با حراست از کانون خانواده آرامش ذهنی به رزمندگان داده و انسجام خانواده ها را حفظ می کردند، گاه خود زنان نیز سلاح به دست گرفته و دوشادوش مردان به نبرد می پرداختند.


سردار ریحانی در پایان صحنه های نبرد دوران دفاع مقدس را در جهان بی مانند توصیف کرد و گفت: چنین فداکاری و رشادت هایی در هیچ جای دنیا مثل و مانندی ندارد و زیباترین صحنه های نبرد در جبهه های جمهوری اسلامی ایران رقم خورد./857/202/ب3

ارسال نظرات