۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۳۰۲۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

مبلغان در احیای موقوفات نقش بسزایی دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان، گفت: از فرصتهای تبلیغی باید در جهت ایجاد وقف جدید و احیای موقوفات استفاده شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز در همایش استقبال از ماه محرم که با حضور مبلغان دینی و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در حرم مطهر امامزاده زید بن علی(ع) خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ولایتمداری و عشق مردم لرستان به اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) مرهون میزبانی مردم لرستان از امامزادگان و نوادگان ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به وجود موقوفاتی با قدمت قریب به هزار سال سابقه وقف، نیت و نیات عزاداری سیدالشهدا(ع)، افزود: نیمی از موقوفات در استان وقف بر عزاداری امام حسین(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ماه محرم را فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با آرمانهای امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: با حضور مبلغان بین مردم تلاش می شود اهداف قیام عاشورا تبیین شود.

وی با اشاره به برگزاری خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص استان لرستان، خاطرنشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای برپایی خیمه های معرفت و تبیین فرهنگ و نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان بومی و غیربومی در ماه محرم به امامزادگان استان، افزود: اعزام مبلغان بیش از سهمیه مصوب سازمانی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شبهات دینی و تلاش دشمن در زمینه انحراف جوانان و کمرنگ کردن ارزشهای دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان فرصتی مناسب برای پاسخگویی به شبهات دینی و جلوگیری از گسترش آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری همایش بصیرت عاشورایی، رهروان زینبی، شیرخواران حسینی و همایش لبیک یا حسین(ع) در ایام محرم، گفت: امامزادگان استان میزبان برگزاری این همایشها هستند.

وی با اشاره به فرصت تبلیغی مبلغان، عنوان کرد: تبلیغ در راستای ایجاد وقف جدید و فرهنگ ‌سازی در جهت احیای موقوفات مورد توجه مبلغان قرار گیرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات