۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۶۰۵۷۷

چند خبرکوتاه از موکب آستان حضرت معصومه در پیاده روی اربعین

ارائه خدمات مشاوره ای به زبان های فرانسه، انگلیسی، اردو، سندی، سرائیکی، عربی و فارسی و شست و شوی مکانیزه البسه زائران بخشی از اخبار کوتاه موکب آستان حضرت معصومه(س) در آستانه اربعین حسینی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال ثریا اردکانی، رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان حضرت معصومه(س) در حاشیه اعزام خدام آستان حضرت معصومه(س) به کشور عراق با اشاره  به حضور کارشناسان زباندان در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت: پاسخگویی به سوالات شرعی زائران، مشاوره در امور اعتقادی، فرهنگی، خانواده، تربیت کودک ونوجوان، معضلات فضای مجازی، خطرات وهابیت و گروه های تکفیری  از جمله خدمات این اداره به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: همراهی کاشناسان زباندان به همراه سفیران کریمه اهل بیت(ع) جهت بازدید از دیگر مواکب و تقدیر و تشکر و اعطای هدیه از متبرکات آستان مقدس از دیگر برنامه های اداره زائرین غیر ایرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

رئیس اداره زائران غیر ایرانی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه کارشناسان زباندان به زبان های فرانسه، انگلیسی، اردو، سندی، سرائیکی، عربی و فارسی در خدمت زائرین اربعین خواهند بود، یادآور شد: سعی اداره امور زائران غیر ایرانی آستان حضرت معصومه(س) بر این است که بهترین کیفیت خدمت رسانی را به زائران اربعین داشته باشد.

شست و شوی مکانیزه البسه زائران اربعین

سعید اسدی،رئیس اداره خدمات اماکن آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که سه کانکس ویژه برادران و یک کانکس مخصوص خواهران در ایام اربعین  در موکب آستان حضرت معصومه(س) شست وشوی مکانیزه البسه زائران را انجام خواهند داد، افزود: هر کانکس مجهز به ۶ عدد ماشین لباسشویی بوده که به صورت شبانه روزی در3 شیفت ۸ ساعته خدمت رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: خدام آقا و خانم در ۴ کانکس مجزا که به ماشین های لباسشویی مجهز شده اند البسه زائرین را به تفکیک جنسیت دریافت و طبق اصول بهداشتی و اسلامی شستشو و در بسته بندی مناسب تحویل خواهند داد.

مسئول خدمات رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تعداد خدمتگزار درهر شیفت ۸ نفر است که قابلیت شستشوی ۱۲۰ کیلو البسه در هر دوره ۲۰ دقیقه ای را دارند.

وی یادآورشد: به کارگیری این طرح و ابتکار برای اولین بار توسط آستان حضرت معصومه(س) صورت گرفته  و هدف از این کار تکریم و افزایش رفاه زائرین و حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از اشاعه بیماری های واگیردار در میان زائران است.

مشارکت خیرین در برپایی موکب آستان حضرت معصومه(س)

جعفر افسای، مدیر خزانه داری آستان حضرت معصومه(س) با اعلام این خبر گفت: بزرگ ترین رسالت موکب آستان مقدس حضرت  معصومه(س) در ایام اربعین حسینی خدمت رسانی به زائرین است؛ بر همین اساس در راستای  ارتقا خدمت رسانی،  هدایا و نذورات نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده و در خزانه نگه داری و ثبت و در نهایت در راستای نیت واقف مصرف می شود.

وی افزود: تمامی مراحل ثبت هدایا و نذورات چه در کل مجموعه آستان مقدس و چه خاص موکب آستان مقدس با نظارت مستقیم تولیت انجام شده و اجرایی می شود.

افسای تصریح کرد: ارزهای خارجی و طلا و جواهرات با اجازه تولیت آستان مقدس به ریال ایران تبدیل شده و صرف می شود.

مدیر خزانه داری آستان حضرت معصومه(س) ادامه داد: اجناس غیر نقدی مثل مواد غذایی، شوینده و پتو مستقیماً در محل مورد نظر هزینه و مصرف می شود.

وی با اشاره به جمع آوری هدایا و نذورات برای موکب آستان مقدس در ایام اربعین اظهار کرد:  خیرین و بانیان زیادی از داخل کشور و از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس به موکب آستان مقدس کمک کرده اند که جمع بندی ریالی آن به زودی نهایی شده و همگی در موکب آستان هزینه خواهد شد.

افسای یادآور شد: سنگ بنای موکب آستان مقدس را خود حضرت معصومه(س)گذاشتند، به طوریکه برای برپایی و شروع کار موکب با اجازه تولیت آستان از اموال حضرت معصومه (س) برای موکب هزینه شد و در مراحل بعدی کمک های مردمی دریافت شد./968/303/ب3

ارسال نظرات