۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۶۳۰۴
آیت الله سعیدی:

حرکت بر محور ارزش ها رسالت ذاتی رسانه دینی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که صداقت و صراحت دو رسالت اصلی و ذاتی رسانه دینی است، تصریح کرد: رسانه دینی و دین محور به رسانه ای گفته می شود که این دو خصلت یعنی صراحت و صداقت را در ذات خود داشته باشد.
دیدرا آیت الله سعیدی با اصحاب بسیج رسانه آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در دیدار با مسؤولان و اعضای سازمان بسیج رسانه سراسر کشور که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با تبیین وظایف یک بسیجی در عرصه رسانه گفت: عرصه رسانه عرصه حساسی است و رویکرد یک خبرنگار بسیجی در این عرصه نباید صرفا یک رویکرد اقتصادی و شغل محور باشد.

وی با اشاره به این که رسانه سر منشاء شکل دهی به افکار عمومی بوده و سبک زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده و همواره آن را دچار دگرگونی می کند، افزود: اگر در این عرصه رویکرد دین محور و توحیدی حاکم نباشد به ابزاری برای سلطه گری و تأمین منافع گروه های مختلف تبدیل خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که صداقت و صراحت دو رسالت اصلی و ذاتی رسانه دینی است، تصریح کرد: رسانه دینی و دین محور به رسانه ای گفته می شود که این دو خصلت یعنی صراحت و صداقت را در ذات خود داشته باشد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که براساس این رویکرد رسالت رسانه دینی با رسانه غیر دینی متفاوت خواهد شد، گفت: به همین دلیل در رسانه دینی گزینش ها باید براساس عقاید و نگرش و جهان بینی دینی باشد و آنچه رسانه دینی را از رسانه غیر دینی جدا کرده و به آن مشورعیت و هویت می بخشد عناصر درونی صداقت و صراحت هستند.

وی افزود: رسانه دین محور تقویت کننده پایه های مشروعیت و مقبولیت نظام است و اگر رویکرد یک رسانه و اصحاب رسانه دین محور باشد این رسانه نقش بسیار مؤثری در نهادینه شدن نگرش های اخلاقی در جامعه خواهد داشت.

امام جمعه قم با بیان این که رسانه مهم ترین نقش را در تولید محتوا و مفاهیم و انتقال این محتوا و مفاهیم به مردم دارد، افزود: به دلیل همین ارزشمندی رسانه دشمن همواره به دبنال سلطه گری بر صنعت رسانه بوده تا از طریق بتواند اهداف پلید و نامشروع خود را محقق کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: باید در رسانه ها همپای معرفی ایمان، کفر هم معرفی شود و زمانی که توحید و شرک به صورت همزمان و تؤامان به مردم معرفی شوند به یقیقن مردم حق و حقیقیت را انتخاب خواهند کرد و این همان رویکردی است که می تواند دین را در جوامع بشری ماندگار کند.

وی افزود: رسالت اصلی رسانه تقویت نظام است نه ایجاد اختلاف میان کارگزاران نظام اسلامی بنابراین اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا جایگاه مسؤولان و متصدیان نظام تضعیف نشود؛ زیرا تضعیف کارگزاران نظام اسلامی تضعیف حاکمیت و مردم را به دنبال دارد.

امام جمعه قم با اشاره به این که این رسانه ها هستند که مباحث اصلی و فرعی را برای مردم تبیین می کنند، گفت: در فتنه 88 اگر رویکرد درست از سوی رسانه ها اتخاذ نمی شد امکان مقابله با دشمن از بین می رفت و انقلاب در معرض آسیب قرار می گرفت؛ بنابراین رسانه با بیان مفاسد و مصالح باید مباحث فرعی و اصلی را برای مردم بر محور حق و حقیقت تبیین کند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: آسیبی که می تواند اصحاب رسانه را تهدید کند برجسته نمودن مسائل فردی در کنار مسائل اصولی نظام است و این نوع برجسته کردن مسائل فرعی و اصلی و نشان دادن آن ها به نوعی خیانت است.

آیت الله سعیدی یادآور شد: اصحاب رسانه باید هموراه بر مدار حق و حقیقت حرکت کرده و تا جایی که می تواند زمینه نشر افکار اسلامی و تقویت نظام را فراهم کنند./837/پ202/ج

ارسال نظرات