۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۸۸۱۷
امام جمعه موقت زاهدان:

اساتید با تعلیم و تربیت خود جامعه را بیدار و هدایت می‌کنند

حجت الاسلام راهداری گفت: اساتید با آموختن علم و دانش خود به دانشجویان جامعه را روشن می‌کنند و دانشجویان سفیران اساتید می‌شوند.
حجت الاسلام احمد راهداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری، معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، امشب در نشست صمیمی با رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: خدا را باید شاکر و سپاسگزار بود که علمی به ما عطا کرده و به درجاتی از علم، دانش، فهم، تجزیه و تحلیل رسیده ایم که در اجتماع و جامعه، ما را به عنوان استاد دانشگاه و افرادی که سنگر عظیمی به نام علم و دانش را داریم، فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: خداوند برای هر یک از انسان‌ها عمری را رقم زده و ما در طی عمر خود رسالت‌هایی داریم که بشریت را با علم و آگاهی آشنا سازیم؛ نعمت بزرگ کرسی استادی در دانشگاه‌ها با انسانیت توأم شده است؛ ما باید آن را با تربیت انسان‌ها به انجام برسانیم که این مهم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام راهداری تصریح کرد: استادی یا حرکت در سنگر تعلیم و تربیت، کسوت اولیا و انبیا است؛ انسان هایی که در اوج جوانی هستند در قسمتی از عمر خود قرار دارند که قله رفیع و بلند بهار انسانیت است.

امام جمعه موقت زاهدان اساتید را هدایت‌گر جامعه دانست و بیان کرد: اساتید با آموختن علم و دانش خود به دانشجویان جامعه را روشن می‌کنند، دانشجویان سفیران اساتید می‌شوند، هر سال یک بار دانشجویان شما فارق التحصیل می‌شوند و بر قله افتخارات می‌ایستند؛ آنان در دوران تحصیل خود بازدهی و تراوش را از اساتیدخود می‌آموزند؛ به عبارتی اساتید با تعلیم و تربیت خود جامعه را بیدار و هدایت می‌کنند و دانشجویان به عنوان سفیران در قله های رشد بالندگی می‌ایستند.

وی اظهار داشت: اساتید زبان مهربانی و خوبی، انسانیت، بشریت و محبت را به دانشجویان و نسل‌های آینده القا می‌کنند./203/831/ب1

ارسال نظرات