۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۳۷۳
رییس دانشگاه مجازی المصطفی:

دستاورد جامعه المصطفی تبیین معارف اسلامی در جهان است

رییس دانشگاه مجازی المصطفی یکی از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی را تبیین معارف ناب اسلامی در دنیا عنوان کرد.
رئیس دانشگاه مجازی المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه مجازی المصطفی که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد دینی معارف ناب الهی را در گستره جهانی به تشنگان اندیشه‌های دینی در قالب‌های مختلف عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی تبیین معارف ناب اسلامی و اندیشه‌های اهل بیت(ع) به زبان‌های مختلف در دنیا است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: جامعه المصطفی به برکت انقلاب اسلامی در انجام رسالت‌های خود به موفقیت‌های زیادی رسیده است و اکنون از آن به عنوان یک مجموعه علمی تربیتی جهانی یاد می‌شود.

حسینی انقلاب اسلامی ایران را یک امانت الهی دانست و تصریح کرد: باید حفاظت و تحکیم انقلاب را مهم ترین وظیفه خودمان بدانیم و نسبت به حد و حدود و آرمان های انقلابی حساسیت داشته باشیم، همچنین باید از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: از مهم ترین ملزومات انقلابی بودن عدالت خواهی، مردم گرایی، التزام عملی به ولایت مداری و پیروی مخلصانه از مقام معظم رهبری است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: امام خمینی(ره) بر حمایت از مظلومان و ستم دیدگان تاکید داشتند و ایشان لزوم توجه به ندای مظلومانه جهانیان در سراسر دنیا را به ما یاد دادند، حمایت از مظلومان یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به شاخص‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های انقلاب، عدالت طلبی است، انقلاب همیشه بر لزوم بیان عدالت خواهی از سوی مردم در تمام عرصه‌های بشری تاکید داشت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) روحانیون و مدیران کشور را از اشراف گرایی و فاصله گیری از مردم نهی کردند، ایشان به آن‌ها توصیه می‌کردند که در عرصه‌های زندگی متعادل باشند تا حال فقرای جامعه را دریابند، امام خمینی(ره) توانستند که توده‌های مختلف مردم را همراه انقلاب اسلامی کنند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: دو شاخصه مهم انقلاب اسلامی از نظر امام خمینی(ره) استکبارستیزی و اسلامی بودن بود، اگر این دو شاخصه مهم انقلاب با یکدیگر جمع شوند، یک اندیشه منسجم و متحد شکل می گیرد.

حسینی با اشاره به استکبارستیزی امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان در زمانی که قدرت‌های استکباری جهان تلاش می کردند که نامی از اسلام در کشورهای مختلف جهان برده نشود، شعار نه شرقی و نه غربی را سردادند، امام خمینی(ره) اصول زیربنایی انقلاب اسلامی ایران را با شعارهای اسلامی آغشته کردند.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی اگر می‌خواهیم موحد باشیم، نباید زیر یوغ کفر و الحاد سر خم کنیم، شعار لااله الا الله یک شعار استکبارستیزانه است و یکی از مبانی اساسی دین اسلام هم استکبارستیزی است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: امام خمینی(ره) همیشه سعی می‌کردند که ذهن‌ها را متوجه دسیسه های شوم صهیونیسم جهانی کنند، استکبارستیزی همیشه مورد تاکید امام خمینی(ره) بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن است، شکل گرفتن این انقلاب بدون همراهی مردم ممکن نبود، یکی از ملزومات تحقق و پایداری نهضت‌ها هم مردمی بودن نظام‌های بشری است./872/د102/ی

ارسال نظرات