۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۴۸۰۳
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم:

برای تعالی جامعه باید به نمایشگاه های کتاب توجه جدی شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گفت: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین کارها و نمایشگاه های فرهنگی است که در طول سال برگزار می شود.
لطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت وگویی اظهار کرد: به طور جدی می توان گفت که اگر می خواهیم به ارتقای جامعه بیاندیشیم وجوانان ما رو به تعالی بروند، باید به نمایشگاه های کتاب توجه ویژه ای داشته باشیم و با تبلیغات و حضور جدی تر ناشران، کاری منسجم و سازماندهی شده برای عرضه کتاب به نسل جدید انجام دهیم.

وی اظهار کرد: روی این مساله که کتاب باید کاغذی باشد، اصراری ندارم، ولی تفکر خواندن کتاب به جای خواندن متن های کوتاه باید در جامعه نهادینه و تبیین شود، چرا که کتاب به انسان زمینه شناخت می دهد و یک درختوارگی در اندیشه می دهد، خیلی لازم می دانم که فرهنگ مطالعه کتاب، چه کتابهای کاغذی و چه کتابهای الکترونیکی در جامعه تبلیغ و ترویج شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در بخش دیگر سخنان خود، گفت: ما در بسیاری از برنامه های خود یکی از مسایلی که پیگیری می کنیم معرفی کتاب است، یعنی کارشناسان در کنار اینکه بحثی را مطرح می کنند، حتما ارجاع به یک کتاب مشخص را هم می دهند.  

وی افزود: در رویکرد جدید برای سال آینده، ان شاءالله بسته های کوتاه معرفی کتاب هم در بین برنامه های رادیویی و تلویزیونی به طور مستقل و پرتکرار خواهیم داشت که انجام این کار می تواند خدمتی به فرهنگ جامعه باشد.  

وی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که هر سال شاهد برگزاری نمایشگاه های کتاب بهتر و قویتری در زمینه کتاب در استان قم باشیم./872/د102/ی

ارسال نظرات