۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۲۶۸۰۶
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

حوزه علمیه مناسب ترین بستر برای کمال جویی است

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن هستند و هم شوق خدمت به اسلام را دارند.
حوزه علمیه خواهران

زینب جمالی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان ایلام، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، علم را مایه حیات و میزان ارزش انسان معرفی می کند و«مدادالعلماء» را افضل از«دماءالشهداء» می داند.

وی افزود: دین اسلام تلاش برای شکوفا سازی استعدادها و رشد و کمال بشری را رسالت همه کسانی می داند که فکر نو و روحی کمال طلب دارند.

جمالی خاطر نشان کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت مؤثر کشور بانوان هستند، این قشر با تکیه بر استعدادهای خدادای و همت و پشتکار، می­ توانند نقش ممتازی در تعالی و دینی سازی جامعه ایفا کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: حوزه های علمیه، یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن هستند و هم شوق خدمت به اسلام را دارند.

وی با بیان اینکه نظام تحصیلی حوزه های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی و میراث گران بهای حوزه های علمیه متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیاز های جامعه طراحی شده است، گفت: از ویژگی های این نظام آموزشی، طراحی آن در قالب مقاطع تحصیلی کوتاه مدت و هدفمند است که اهدافی چون تربیت خواهران دین شناس وصاحب نظر، توانمند در تبلیغ، ترویج آموزه های دینی و دفاع از ارزش های اسلامی و پاسخگو به نیاز های علمی و معرفتی بانوان را در پی دارد که شامل مقطع تحصیلی سطح دو، سه و چهار است.

جمالی ادامه داد: شیوه تحصیل در  مقطع سطح ۲ حوزه  های خواهران استان به صورت حضوری تمام وقت و پاره وقت است و در حال حاضر استان ایلام دارای 6 مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲بوده که پذیرش آنها در این سطح آزمون کتبی ندارد و با مصاحبه اخلاقی، رفتاری و سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: طلاب حوزه‌های علمیه که دارای مدرک دیپلم هستند ۱۹۰ واحد درسی را در این سطح می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران حدود 610نفر مشغول به تحصیل هستند و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان را بیشتر اساتید خانم تشکیل می‌دهند و تعداد دواطلبان ورودی در سال تحصیلی 97-96 در حوزه های علمیه خواهران استان 130 نفر است.

جمالی در پایان گفت: مدیریت استان ایلام برای تقویت و ارتقای سطح علمی تخصصی طلاب استان در نظر دارد در سال آتی مرکز تخصصی حوزوی با گرایش تفسیر وعلوم قرآنی را در مرکز استان دایر کند./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات