۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۸۹۲
اربعین؛

اربعین نهضت عاشورا را برای همیشه زنده نگاه داشت

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اربعین موجب زنده نگاه داشتن قیام عاشورا برای همیشه تاریخ شد، گفت: به برکت اربعین امروز نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای جهانیان الگو است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به رمز ماندگاری نهضت عاشورا بیان داشت: خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رمز ماندگاری نهضت عاشورا بود.

وی با اشاره به تلاش بنی امیه برای از بین بردن نهضت عاشورا افزود: اربعین موجب زنده نگه داشته شدن نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، امروز با استفاده از ظرفیت های اربعین باید در راستای نهادینه سازی ارزش ها در جامعه و انتقال پیام عاشورا در دنیا بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اربعین حسینی را مرز مشترک حق طلبان عنوان کرد و ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای اقامه حق و عدل در جامعه و مبارزه با ظلم بود، مسلمانان سراسر جهان اسلام با حضور در مراسم پیاده روی اربعین وحدت و اتحاد خود را به نمایش می گذارند.

وی اربعین حسینی را فرصتی برای بازخوانی اهداف قیام امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم دانست و بیان داشت: اربعین استمرار نهضت ظلم ستیزانه امام حسین(ع) است و  موجب شد تا قیام امام حسین(ع) ابتر نماند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی زیارت اربعین را از نشانه های مؤمن خواند و گفت: زیارت امام حسین(ع) به اربعین فضیلت بخشیده و موجب شده است که شور و نشاط زائران اربعین حسینی در دنیا انعکاس داده شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) الگو و اسوه جهانیان است، ادامه داد: اربعین حسینی موجب شد تا قیام عاشورا برای همیشه در دل ها زنده بماند./9451/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات