۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۶۹۵۰
اربعین؛

پیاده‌روی اربعین تجلی ایستادگی در برابر استکبار است

امام جمعه هیرمند با تأکید بر اینکه مهم‌ترین درس عاشورا تقویت روحیه استکبارستیزی است گفت: درس بزرگ قیام اباعبدالله (ع) غفلت نکردن و عدم سازش با دشمنان است؛ چرا که امام حسین (ع) به ما یاد داد با اتحاد و همدلی باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به اهمیت فراوان زیارت اربعین گفت: اربعین یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است و همه ائمه معصومین(ع) اهتمام ویژه‌ای نسبت به امام حسین(ع) و زیارت ایشان در روز اربعین داشته اند.

وی با بیان اینکه اربعین سید و سالار شهیدان اجتماع همه ارادت‌مندان به اهل بیت(ع) شده است خاطرنشان کرد: این جمعیت میلیونی با عشق و علاقه از سراسر دنیا در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنند تا هر یک به سهم خود ارادتش را نسبت به سید الشهدا(ع) نشان دهد.

امام جمعه هیرمند با تأکید بر اینکه حضور در پیاده روی اربعین حسینی زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) است اذعان داشت: عشق به حسین بن علی(ع) جهانی شده و این خیل عظیم جمعیت را عشق و محبت به حسین (ع) دور هم جمع می‌کند.

حجت الاسلام گزمه به آداب زیارت اربعین و ‌حضور در این مانور عظیم اشاره کرد و گفت: افراد خودشان را با نهایت اخلاص به کربلا برسانند تا ضمن همدردی با شهدای کربلا ارادت خالصانه خود را به امام حسین(ع) اثبات کنند.

وی رمز پویایی و‌ ماندگاری نهضت عاشورا را خود حرکت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و افزود: این حرکت منشأ خدایی داشت و مختص ذات اقدس ربوبی بود و امام حسین(ع) و یاران ایشان با ایمان، وفاداری و حق طلبی خویش جان، مال و هرچه داشتند وقف پروردگار متعال کردند و‌در مقابل خداوند منّان نیز حسین(ع) را این چنین محبوب دل‌ها کرد که نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمان هم نسبت به ایشان عشق و ارادتی وصف نشدنی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی هستند عنوان کرد: عشق به اهل بیت و امام حسین(ع) ریشه در عمق جان و باورهای مردم دارد پس نمی‌شود آن را کمرنگ‌ کرد.

امام جمعه هیرمند با تأکید بر اینکه مهم‌ترین درس عاشورا تقویت روحیه استکبار ستیزی است خاطرنشان کرد: درس بزرگ قیام ابا عبدالله(ع) غفلت نکردن و عدم سازش با دشمنان است؛ چرا که امام حسین(ع) به ما یاد داد با اتحاد و همدلی باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

حجت الاسلام‌ گزمه ابراز داشت: حرکت بزرگ اربعین عظمت اسلام و‌ مسلمین و فرهنگ شیعه در ایستادگی و مقابله با استکبار را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) و اهل بیت او به کربلا نمی‌رفتند امروز از عظمت و اقتدار مسلمانان به خصوص شیعیان اینگونه خبر نبود و استکبار در سرتاسر عالم تسلط پیدا کرده بود./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات