۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۱۷۹
آیت‌الله خاتمی:

باندبازی آفت مدیریت و مسؤولیت در کشور است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آفت مدیریت هر کشور و مسؤولی باندبازی است، گفت: کسانی که دست به اختلاس می‌زنند و یا با دریافت حقوق‌های نجومی حق مردم را می‌خورند در زمره دنیا پرستان قرار می‌گیرند.
 آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، شب گذشته به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی، گفت: حادثه‌ای که در حال اتفاق افتادن است و اتفاق افتاد از حوادث بی نظیر روزگار است.

وی افزود: طبق صریح روایات اگر کسی برای زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده برود خداوند هزار حسنه به او عطا می‌کند و هزار گناه او را می‌بخشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دو نگاه نسبت به نهضت عاشورا وجود دارد، ابراز کرد: در نگاه نخست نهضت عاشورا را یک جرقه می‌پندارند که در صبح سال 61 آغاز و عصر همان روز پایان یافت این تحلیلی است که طاغوت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به آن معتقد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در آن دوران از تمام فضائل حضرت ابوالفضل(ع) تنها به سقا بودن ایشان اشاره می‌شد و از ولایتمداری و دینمداری حضرت کلامی به زبان جاری نمی‌شد برای همین طاغوت از نگاه به گذشته واهمه‌ای نداشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص نگاه دوم، گفت: نگاه دوم شامل نگاه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به واقعه عاشورا است این نگاه آن است که ما نهضت عاشورا را یک جریان ببینیم نه جرقه، بنابراین از نگاه نهضت عاشورا تا روز قیامت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان و دوستان امام حسین(ع) هرگز در یک اردوگاه قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: مجالس حسینی باید بصیرت افزایی داشته باشند تا همگان بتوانند اردوگاه امام حسین(ع) را از اردوگاه دشمن تمیز دهند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شاخصه‌های اردوگاه دشمنان امام حسین(ع)، گفت: کسانی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند که آخرت را به دنیا فروخته بودند انسان زمانی که در بین دو راهی خدا و دنیا، دنیا را انتخاب کرد او در اردوگاه دشمن قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از عوامل دنیا پرستی پول است امروز کسانی که دست به اختلاس می‌زنند و یا با دریافت حقوق‌های نجومی حق مردم را می‌خورند در زمره دنیا پرستان قرار می‌گیرند؛ بنابراین دنیا پرستی تنها به سال 61 اختصاص ندارد.

وی دومین شاخصه افراد اردوگاه دشمنان امام حسین(ع) را شهوت بیان کرد و گفت: رابطه نامشروع با نامحرم و اختلاط با نامحرم که آفت امروز به شمار می‌رود نوعی اطاعت از شهوت است؛ بنابراین انسان زمانی که بین دو راهی اطاعت از دستورات الهی و وسوسه شیطان قرار می‌گیرد اگر راه خدا را انتخاب کند سعادتمند می‌شود و در اردوگاه امام حسین(ع) جای دارد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: این دو راهی تنها اختصاص به مردها ندارد بلکه بانوان نیز در لغزشگاه قرار می‌گیرند انسان اگر بین خدا و گناه، معصیت را انتخاب کند می‌تواند سر تن امام حسین(ع) جدا کند.

وی سومین شاخصه را ریاست طلبی بیان کرد و اظهار داشت: گاهی ریاست برای برخی افراد معبود می‌شود برای مثال فرد می‌خواهد نماینده مجلس خبرگان شود اگر خدای نکرده برای رسیدن به این جایگاه مرز حلال و حرام را رعایت نکند و یا به کسی که نباید باج دهد باج بدهد و یا برای رسیدن به صندلی مجلس مرز نشناسد و هر کاری انجام دهد تا رای بیاورد و بعد که رای آورد به وعده‌های خود عمل نکند و بگوید ما اقدام کردیم ولی نشد بدترین توجیه است انسان زمانی که می‌داند، نمی‌شود آن وعده‌ها را عملی کند چرا باید به مردم وعده و وعید کذب بدهد؟ بنابراین انسان نباید دین خود را فدای صندلی ریاست کند اگر برای رسیدن به ریاست انسان تمام مرزها را بشکند در آخرت رو سیاه خواهد شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری چهارمین شاخصه را قدرت بیان کرد و گفت: کسی که طالب قدرت است با حزب و باندبازی می‌خواهد در سراسر کشور تنها حرف او را بزنند ولو لیاقت نداشته باشند به صراحت می‌گویم آفت مدیریت هر کشور و مسؤولی باندبازی است زمانی که باند بازی آمد مدیریت، شایسته سالاری و عدالت کنار می‌رود اتوبوسی نیرو می‌آید و اتوبوسی کارمند اخراج می‌شود.

وی افزود: امروز در عربستان بن سلمان که به معنای واقعی کلمه بچه‌ای بیش نیست با دخالت در کشور لبنان نخست وزیر آن را وادار به استعفا کرد، آخر عربستان چه کاره است که در کار کشورها دخالت می‌کند این اقدام برخلاف قانون بین الملل است. امروز عربستان در یمن حدود شانزده هزار نفر زن و مرد را به قتل رسانده‌ است و هیچ تروری در دنیا نیست که با دلارها و ریال‌های سعودی عملیاتی نشود، همه گروه‌های تکفیری را عربستان ساخته است امید که این جنگ قدرت در عربستان زمینه ساز سقوط آل سعود باشد. قدرت اگر هدف انسان باشد به طور قطع فرد خدا و انسانیت را کنار می‌گذارد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: آبادی دنیا و آخرت درگرو بندگی خداوند است و کسی که با خدا باشد به بن بست نمی‌رسد./813/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات