۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۷۲۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی لازمه تقویت فرهنگ جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان کتاب را عصاره فرهنگ خواند و گفت: نهادینه سازی و تقویت فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگ جامعه است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدمیرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، بعدازظهر امروز درمراسم بزرگداشت چهاردهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های مساجد که در دفتر امام جمعه شهرستان الیگودرز برگزار شد، گفت: کتاب عصاره فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه تبیین و ترویج فرهنگ کتابخوانی از شاخصه های مهم توسعه فرهنگ در جامعه است، عنوان کرد: برای تبیین، ترویج و تقویت فرهنگ کتاب خوانی باید برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی باید از ظرفیت کارشناسان و نخبگان بهره مند شد.

وی ادامه داد: با همفکری کارشناسان باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه تقویت و جلوی پایین بودن سرانه مطالعه که یک آسیب است، گرفته شود.

صیانت از فرهنگ کتابخوانی فراموش نشود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: در این زمینه باید از ناشران کتب حمایت شود.

امام جمعه خرم آباد به وضعیت کتابخانه های عمومی اشاره و عنوان کرد: تکمیل این کتابخانه ها امری ضروری بوده چراکه کتابخانه ها در هدایت و تشویق نسل جوان به کتابخوانی نقش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: تکیمل پروژه کتابخانه های عمومی استان نیازمند چاره اندیشی است و مسؤولان اهتمام بیشتری داشته باشند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات