۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۶۸۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

وحدت شیعه و سنی سبب ذلت دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: امروزه دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد و این وحدت با اعمال و رفتار مسلمانان تحقق می‌یابد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، شب گذشته در مراسم جشن هفته وحدت در مسجد مرحوم شرفی اهل سنت پره‌سر، اصل نخست اعتقادی مسلمانان که توحید است، را وحدت کلمه دانست و گفت: حفظ وحدت در راستای تقویت اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این که با نهادینه شدن وحدت بین ملت‌های مسلمان می توانیم قله های رشد و ترقی درتمامی زمینه های علمی، فرهنگی و سیاسی را در جهان فتح کنیم، افزود: دشمنان اسلام همواره در راستای نابودی و تفرقه افکنی میان مسلمانان از هیچ نیرنگی کوتاهی نمی‌کنند؛ از این رو ما باید وحدت و یکدلی خود را روز به روز بین مذاهب اسلام گسترش دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: دشمنان با ایجاداین مذاهبی که ریشه ای در تاریخ ندارند در صدد ضربه زدن به اسلام هستند و برای رویارویی با این افکار شوم و پلید لازم است که تمامی ملت های مسلمان آگاه و هوشیار برای از بین بردن این مذاهب دروغین قدم های مؤثری را برداشته و این فتنه ها را ریشه کن کنند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که هفته وحدت نماد ایستادگی مسلمانان در برابر اهداف شوم و پلید دشمنان اسلام است، خاطر‌نشان کرد: مسلمانان باید اشتراک‌های خود را که بیش از تفاوت‌های جزیی است، تقویت و ترویج کنند و از دامن زدن به مسائل جزیی بپرهیزند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام همواره می‌خواهند با ایجاد تفرقه و اختلاف به اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی دست یابند، افزود: اختلاف و ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی خسارت جبران‌ ناپذیری دارد و سبب می‌شود، دشمنان اسلام به اهداف پلید خود برسند که مسلمانان باید نسبت به این مسأله هشیار باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که مسلمانان در همه دنیا باید منش، اخلاق و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و در راستای اهداف و آرمان‌های آن بزرگوار گام بردارند، ادامه داد: مسلمانان باید اشتراک‌های خود را که بیش از تفاوت‌های جزئی است تقویت و ترویج کنند و از دامن زدن به مسائل جزئی بپرهیزند.

حجت الاسلام یاری وحدت را رمز پیروزی کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: امروز وحدت و برادری مهم‌ترین نیاز امت‌های اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی است و این وحدت با اعمال و رفتار مسلمانان تحقق می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، دامن زدن به برخی اختلاف های مذهبی را از مهم‌ترین سیاست‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: شیعه و سنی را نقاط مشترک بسیار بالایی برخوردار هستند؛ از این رو باید با تکیه بر این نقاط مشترک بر وحدت و همدلی میان خود بیافزایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان وحدت موجود در ایران را به برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امروز برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در شهرستان‌های مختلف کشور با همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هرگز اجازه نمی‌دهند دشمنان بین آنان تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام یاری وحدت بین برادران شیعه و اهل تسنن را برای به ذلت درآوردن دشمنان امری ضروری دانست و افزود: دشمنان دل به سست شدن و شکستن وحدت بین شیعه و سنی ‌بسته‌اند و این دو فرق نیز باید با دل بستن به وحدت خود کمر به نابودی دشمنان ببندند./950/پ202/س
ارسال نظرات