۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۸۳۳۴۲
تا پایان سالجاری؛

شهر مجازی اخلاق و معنویت راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مجازی المصطفی در نشستی خبری از راه‌اندازی شهر مجازی اخلاق و معنویت تا پایان سالجاری خبر داد.
اخلاق


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اصغر عطاران طوسی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی، پیش از ظهر 18 مردادماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به فعالیت شش ساله دانشگاه مجازی المصطفی، اظهار داشت: این دانشگاه نخستین دانشگاه مجازی است که مختص حوزه معارف اسلامی بوده و تخصص‌های خود را در سطح بین‌الملل عرضه می‌کند.

وی افزود: جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه فعالیت‌های علمی آموزشی خود در سطح بین‌الملل با سابقه دیرین در حوزه آموزش‌های حوزوی نزدیک به دو دهه در راستای فعالیت‌های غیرحضوری و فضای سایبر، دانشگاه مجازی المصطفی را تأسیس کرده است.

حجت‌الاسلام عطاران طوسی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به آموزش دروس معارف اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و توسعه آن به زبان‌های محلی فرانسوی، اسپانیولی، انگلیسی، عربی، ژاپنی و در ماه‌های آینده به زبان ترکی و اردو و تولید محتوا و پذیرش علاقه‌مندان از سراسر جهان اقدام می‌کند.

وی ابراز داشت: اعطای مدرک آموزش عالی به دانش‌آموختگان، آموزش از طریق محیط مجازی، ارائه تحصیل به شیوه حضوری در نمایندگی‌ها برای دانش‌آموختگان غیرحضوری از جمله امتیازاتی است که در این دانشگاه ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی با مقایسه این دانشگاه با دانشگاه‌های مجازی دیگر، گفت: دانشگاه مجازی المصطفی نخستین دانشگاه مجازی است که در حوزه علوم اسلامی و انسانی در سطح بین‌الملل فعال است.

وی اضافه کرد:‌ این دانشگاه مجازی به عنوان یک شعبه غیرحضوری از شعبه‌های جامعةالمصطفی العالمیه تاکنون چندین رشته از جمله رشته فقه و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی و رشته اخلاق اسلامی با گرایش فلسفه اخلاق در سطح کارشناسی ارشد را ویژه فارسی‌زبانان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام عطاران طوسی با بیان این‌که دانشگاه مجازی المصطفی نخستین دانشگاهی است که آموزش آزاد زبان فارسی را تحت محیط وب ارائه کرده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این رشته‌ها می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.almustafaou.com مراجعه کنند.

وی در پایان از تأسیس رشته‌های علوم قرآن و حدیث در حوزه فقه خانواده و بانک‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین راه‌اندازی شهر مجازی اخلاق و معنویت تا پایان سالجاری خبر داد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات