۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۳۴۰۳
در آینده‌ای نزدیک؛

مراسم افتتاح شهر مجازی زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحی شهر مجازی زبان و ادبیات فارسی دریچه‌ای به سوی نیازهای دانش‌پژوهان دانشگاه مجازی المصطفی در حوزه زبان‌آموزان و فرهنگ‌شناسی فارسی در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.
شهر مجازي زبان و ادبيات فارسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به عنوان پایگاه نشر و گسترش رشته‌های علوم انسانی و اسلامی در سراسر جهان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین غیر حضوری، افتخار دارد علاقه‌‌مندان به زبان و ادبیات فارسی را در تمامی سطوح سنی و تنوع جنسیتی و زبانی، تحت برنامه‌های جذاب و متنوع آموزشی و فرهنگی خویش قرار دهد و فضایی مناسب و با نشاط را برای اساتید زبان فارسی و زبان‌آموزان از اقصی نقاط جهان خلق نماید.

این دانشگاه، نه تنها به دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی چشم دوخته که هر مشتاقی را در هر سطح از آگاهی و دانش، یاری خواهد کرد تا از آغاز و یا ادامه راه به خیل عظیم دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی ملحق شود و خویش را در اقیانوس آرام و لذت‌بخش فرهنگ و معارف فارسی شناور ببیند.

شهر مجازی ادبیات و فرهنگ فارسی دریچه‌ای است به سوی نیازهای دانش‌پژوهان در حوزه زبان‌آموزان و فرهنگ‌شناسی فارسی و شهری است الکترونیکی تا علاقه‌مندان از سراسر جهان بتوانند با ایران و فرهنگ ایرانی، ادبیات و شعرای سرشناس فارسی، اساتید برجسته زبان فارسی در سراسر دنیا و زبان‌آموزان در هر جای دنیا با اختلاف فرهنگ، آیین و سطح علمی اعم از زن و مرد آشنا شده و دانش خویش را در این حوزه افزایش دهند.

شهر مجازی ادبیات و فرهنگ فارسی به نشانی اینترنتی www.farsicity.com از بخش‌های متنوعی مانند آموزش زبان فارسی در جهان و رایزنی‌های فرهنگی ایران، نقد و نگاه، دست‌نوشته‌ها، متن خوانی، زبان و ادب فارسی،‌ زبان آموختگان، استادان، پرسش و پاسخ‌های ادبی، مقالات دریافتی، نام‌آوران، ایران‌شناسی و آموزش خوشنویسی شکل گرفته است.

همچنین ارتباط زنده با عناوینی همچون استاد، دستیار علمی، مدیر فنی و خدمات آموزشی و همچنین بخش‌های تازه‌ها، مشاعره، فرهنگ مصور، کتابخانه دیجیتال، سرگرمی، فرهنگ پنج‌زبانه، ادیبان و مقالات، اخبار برگزیده، نام‌آوران، استادان برجسته، زبان‌آموختگان ممتاز، یاد ایام، اخبار دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، اخبار زبان فارسی و تقویم آموزشی که هر یک شامل مطالب متنوعی می‌باشد، از دیگر بخش‌های مهم این پایگاه اطلاع‌رسانی است.

دانشگاه مجازی المصطفی‌(ره) از طریق شهر مجازی ادبیات و فرهنگ فارسی اقدام به برگزاری دوره کاردانی زبان و ادبیات فارسی کرده است. این دوره مرحله‌ای است که فراگیران با دروش رشته مربوط آشنا شده و در پایان موفق به اخذ مدرک کاردانی در آن رشته می‌شوند. این دانشگاه که جهان اسلام و بلکه تمام جهان را مخاطب خود قرار داده، می‌تواند با طراحی رشته «زبان و ادبیات فارسی» افزون بر آموزش دومین زبان جهان اسلام به مشتاقان علم و دانش، در راستای تعمیق ارزش‌های اسلامی از رهگذر انتخاب متون زیبای ادب فارسی، بکوشد.

گفتنی است، براساس اعلام حجت‌الاسلام علی اصغر عطاران طوسی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در نشستی خبری که پیش از ظهر 18 مردادماه با حضور خبرنگاران برگزار شد، شهر مجازی زبان و ادبیات فارسی به زودی افتتاح می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات