۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۹۲۷۶۲
آیت الله استادی:

فقیر حقیقی کسی است که از محبت اهل بیت به دور است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به روایاتی تاکید کرد: فقیر واقعی و حقیقی کسی است که از ولایت خدا و ائمه اطهار و محبت اهل بیت(ع) را ندارد.
 آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، پنج شنبه شب، در جمع عزاداران حرم حضرت معصومه(س)، با تسلیت و گرامیداشت ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: باید از این فرصت ها جهت تهذیب نفس و استغفار به درگاه ذات اقدس اله استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توبه و استغفار باعث تکامل، ترقی و بخشوده شدن گناهان انسان می شود، تصریح کرد: تا زمانی که از جانب خداوند تبارک و تعالی عنایت و توجهی به انسان نشود، امکان توبه کردن وجود ندارد.

آیت الله استادی با یادآوری آیات و روایاتی درباره توبه تاکید کرد: انسان وقتی که توبه می کند نباید به گذشته و کارهای ناپسندی که پیش از این انجام می داده است، رجوع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خدواند تبارک و تعالی در هر لحظه و زمان ناظر بر اعمال و رفتار انسان ها است، افزود: ما باید همواره خود را در محضر خدواند تبارک و تعالی بدانیم و توجه داشته باشیم که در روز جزا به اعمال ریز و درشت مان رسیدگی خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه گناه نوعی بیماری روحی و روانی و درمان آن نیز توبه است، تاکید کرد: درد و بیماری مردم و جامعه گناه و معصیت و داروی این درد نیز استغفار و توبه است که انسان ها باید این فرصت ها را قدر دانسته و از درگاه خدواند تبارک و تعالی غفران الهی را طلب کنند.

وی در ادامه گفت: عشق ورزیدن و محبت به اهل بیت و حضرت سیدالشهدا(ع) ارزش بسیار فراوانی دارد و این محبت از الطاف خاصه ذات اقدس اله است که همه باید قدردان آن باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: فقیر واقعی و حقیقی کسی است که ولایت خدا و ائمه اطهار و محبت اهل بیت(ع) را ندارد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات