۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۲۳۶
علی رغم انتخاب رییس جدید بانک مرکزی؛

چیزی تغییر نکرده است

خبرگزاری رسا ـ آمریکا در حالی رییس بانک مرکزی جدیدی را انتخاب می کند که وی دنباله رو سیاست های اقتصادی است که با شروع سال جدید میلادی، بیکاران مستمری بیمه بیکاری خود را از دست داده اند.
رييس جديد بانک مرکزي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از تمایل سنای آمریکا برای دادن رای اعتماد به جانت یلن خبر داد.
بر اساس این گزارش سنای آمریکا به احتمال قوی به جانت یلن به عنوان رییس تازه بانک مرکزی آمریکا رأی اعتماد می دهد. قرار است که امروز نمایندگان سنا در این خصوص رای گیری کنند.
در صورت اعتماد نمایندگان سنا به خانم یلن 67 ساله، وی نخستین زنی خواهد بود که در تاریخ صد ساله فعالیت بانک مرکزی آمریکا، ریاست آن را به عهده خواهد گرفت. دوران ریاست هشت ساله بن برنانکی بر بانک مرکزی آمریکا پایان ماه جاری میلادی به اتمام خواهد رسید.
به گزارش صدای آمریکا، اقتصاد دانان پیش بینی می کنند که خانم یلن که اکنون سمت معاونت بانک مرکزی آمریکا را به عهده دارد، اجرای بسیاری از سیاست های آقای برنانکی را ادامه خواهد داد. هم برنانکی و هم یلن گفته اند که دولت آمریکا باید به مرور از حمایت مستقیم خود از اقتصاد آمریکا بکاهد و به ارائه وام با نرخ بهره پایین ادامه دهد.
گفتنی است بانک مرکزی آمریکا از میزان خرید ماهانه خود به مبلغ 85 میلیارد دلار برای تامین امنیت بیشتر اقتصادی و کمک به رونق بیشتر کسب و کار و مبارزه با رکود در عرصه اقتصاد آمریکا کاسته و میزان این خرید را به مبلغ ماهانه 75 میلیارد دلار رسانده است.
در حال حاضر آمریکا در شرایط بحران اقتصادی شدید به سر می برد و با آغاز سال نو میلادی و انقضای زمان قانون حمایتی پرداخت مستمری بیمه بیکاری به افراد بیکار در ایالات متحده، 1.3 میلیون نفر به صورت مستقیم از دریافت مستمری بیمه بیکاری محروم شده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات