۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۷۸۹
پژوهشگر علوم دینی:

عشق و اردات به حضرت علی منحصر در شیعیان نیست/ مکتب اهل بیت مخالف سیاست ظالمانه و دیکتاتوری

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم دینی با بیان این‌که عشق و اردات به حضرت علی(ع) منحصر به شیعیان نیست و مسیحیان نیز در رابطه با عدالت ایشان کتاب می نویسند، گفت: در کشورهای اسلامی عدالت حضرت علی(ع) یک مسأله جهانی است.
امام علي عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نجف لک زایی، پژوهشگر علوم دینی در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین (ع) که بعد از ظهر شنبه 24 خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) باید الگوی سبک زندگی ما باشند.

 

وی اظهار داشت: باید نگاه راهبردی به سیره اهل بیت (ع) شود و با آن بعد برجسته این موضوع را در بعد جهانی گسترش دهیم.

 

پژوهشگر علوم دینی عنوان کرد: در کشورهای اسلامی عدالت حضرت علی(ع) یک مسأله جهانی است و عشق و ارادت به امیرمؤمنان حضرت علی (ع) تنها منحصر به شیعیان نیست که به این امام بزرگوار عشق می ورزند.

 

حجت الاسلام لک زایی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: مسیحیان در رابطه با عدالت حضرت علی (ع) کتاب می نویسند.

 

وی مبارزه امام حسین(ع) را با نظام جور و ستمگران را نمونه ای از اقدامات امامان شیعه برای تحقق عدالت دانست و اظهار داشت:  سیاست های نادرست پیامد جهانی دارد و مکتب اهل بیت (ع) با سیاست ظالمانه و دیکتاتوری مخالف است.

 

محقق علوم دینی با تأکید بر فرمایش امام محمد باقر(ع) در رابطه با بحث گسترش مرز اسلام گفت: در سطح جهانی گسترش علم مسأله مهم اسلام و  سبب افتخار ما است.

 

حجت الاسلام لک زایی با اشاره به مناجات های امام سجاد(ع) بیان کرد: دعا و نیایش و مناجات خدا در کتاب صحیفه سجادیه و ترجمه آن به زبان انگلیسی باید تقویت و در این مجمع با ریاست آیت الله  دری نجف آبادی سعی شده است که اقداماتی در اختیار علاقه مندان و دوستداران اهل بیت(ع) قرار داده شود./818/پ202/ح

ارسال نظرات