۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۸۴۱۷
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ آزاد اصفهان:

اساتید دانشگاه از مسائل دینی غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان اصفهان با اشاره به نقش مؤثر اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویان، گفت: حتی اگر درسی که اساتید تدریس می‌کنند ربطی به مسائل دینی ندارد بازهم باید اساتید دانشگاه از مسائل دینی غافل نشوند.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجبتی میردامادی، بعد از ظهر امروز در دیدار اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان به تبیین برخی از فعالیت‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان پرداخت.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به فعالیت انجمن هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تصریح کرد: در این جلسات اساتید حضور منظم دارند و مباحث و گفت‌وگوهای بسیاری مطرح می‌شود و مسائل و چالش‌ها و موفقیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این انجمن‌ها فضای علمی و تبادل نظر خوبی برقرار است.

 

وی در ادامه افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی که رهبر معظم انقلاب بر برگزاری آنها تأکید فرمودند در دانشگاه‌ها به خوبی فعال هستند، یکی دیگر از کارهای مهمی که در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان صورت می‌گیرد برگزاری برنامه‌های ضیافت اندیشه است، ضیافت اندیشه چندین سال برای دانشجویان و اساتید برگزار می‌شد و امسال ششمین سالی است که طرح ضیافت اندیشه برای اساتید برگزار می‌شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ آزاد استان اصفهان با توضیح این مطلب که اساتید دانشگاه تنها یک بار امکان حضور در طرح ضیافت اندیشه را دارند اظهار کرد: علت این مسأله امکان برخورداری همه اساتید از این طرح است، چهار روز کلاس داشتیم که امروز روز آخر آن بود و به علت اشتیاق اساتید و اعضای هیأت علمی شرکت کننده در طرح برای دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان این دیدار برگزار شد.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به موفقیت طرح ضیافت اندیشه خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه قشری تأثیر گذار هستند که افزون بر این‌که باید پیرامون دانشجویان فعالیت فرهنگی داشته باشند می‌توانند عواملی مؤثر باشند و در زمینه‌های دیگر جامعه نیز باید فعالیت کرده و اثر گذار باشند.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اساتید دانشگاه در طول دوران تدریس و خدمت خود در دانشگاه با هزاران دانشجو سر و کار دارند و حتی اگر رشته‌ای که تدریس می‌کنند ربطی به مسائل دینی نداشته باشد نباید از مسائل دینی و فرهنگی غافل شوند چرا که همه ما نسبت به مسائل دینی مسؤول هستیم و همه ما باید وظیفه خود را نسبت به خدای خود به خوبی انجام دهیم، هدف اصلی از طرح ضیافت اندیشه را هم دلی و هم فکری با اساتید برای ترویج مسائل فرهنگی و دینی است تا بتوانیم در پایان عمر و پس از مرگ سربلند در پیشگاه خداوند باشیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات