۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۸۳۴
معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آفت جامعه غفلت از شاخصه‌های زندگی اهل بیت است

خبرگزاری رساـ معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی آفت جامعه را غفلت از شاخصه هایی که در زندگی اهل بیت (ع) بوده، عنوان کرد و گفت: اگر این شاخصه ها را افراد جهادی رعایت کنند، جدا از خط اهل بیت (ع) نخواهند بود.
آفت جامعه غفلت از شاخصه‌های زندگی اهل بیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فرشته روح افزا، معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارشنبه شب در سلسله نشست های بزم اندیشه با موضوع «جوان مومن انقلابی و زندگی جهادی» که در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: انسان باید در همه مراحل زندگی حضور داشته باشد و جهاد کند.

 

 

وی آفت جامعه را غفلت از شاخصه هایی که در زندگی اهل بیت (ع) بوده است، عنوان و اظهار کرد: اگر این شاخصه ها را افراد جهادی رعایت کنند، جدا از خط اهل بیت (ع) نخواهند بود.

 


روح افزا با بیان این که جهاد و فعالیت های جهادی جایگاه خود را ندارد و مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: ما در این زمینه مشکل داشته و باید فرهنگ سازی کنیم.

 

زندگی جهادی به معنای بصیرت داشتن است


معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر عملی که مطابق با رفتارهای الهی باشد، جهاد است و ملاک جهادی بودن برای رضای خدا کار کردن و نیز زندگی جهادی به معنای بصیرت داشتن است.

 


همسر دانشمند شهید حاتمی در ادامه به فعالیت های جهادی همسر دانشمند خود (شهید حاتمی از شهدای حادثه جرثقیل در حج سال جاری) اشاره و خاطرنشان کرد: این شهید پروژه ها و کارهای بسیاری را انجام می داد که تنها برای رضای خدا بود و حتی خانواده وی از آن بی اطلاع بودند.

 


وی خاطرنشان کرد: دانشمند شهید حاتمی در فردوگاه لندن و در محوطه و خیابان و هر جایی که بود نماز خود را می خواند که با استقبال نیز مواجه می شد، مگر می شود عملی را برای خدا انجام دهی و مورد عزت خداوند باشد اما مورد عزت دیگران نباشد.

 


روح افزا با بیان این که کسی که جهادی کار کند خود را نمی فروشد، گفت: وقتی زندگی و ملاک ها جهادی باشد، همه جا مراقب خود هستیم و در همه عرصه ها حرکت جهادی انجام می دهیم.

 

 

مسببان حادثه مکه باید قصاص شوند و با دیه مسأله حل نمی شود


معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قطعنامه عربستان به حقوق بشر، اظهار کرد: این عمل عربستان تشابه بسیار در تاریخ با عملکرد یزید دارد که ابتدا می کشد و سپس قطعنامه می دهد.

 

 

وی با بیان این که ما قصاص مسببان حادثه مکه را می خواهیم، گفت: هر کسی که عامل این فاجعه است باید قصاص شود و با دیه مسأله حل نمی شود، من و دیگر خانواده شهدا قصاص می خواهیم.

 

 

روح افزا افزود: بر اساس قوانین الهی و حقوقی نمی توان فقط دیه داد و کار را تمام کرد و نیز چه طور می شود که آن ها اشتباه کنند و دیه دهند و برای ما قصاص باشد.

 


این استاد دانشگاه شکایت عربستان به حقوق بشر را درد آور عنوان و اظهار کرد: سازمان حقوق بشر اسرائیل، اوباما و آمریکا را قبول دارد، اگر سگی در ایران کشته شود صدای حقوق بشر در می آید اما 7 هزار و 500 نفر در منا کشته شد و این حامیان حقوق بشری چیزی نگفتند.

 

 مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود


وی با اشاره این که مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود، گفت: کسی که توانایی مدیریت 2 میلیون و 500 هزار نفر را ندارد و 7 هزار و 500 نفر کشته می شوند، صلاحیت و توانمندی مدیریت حج را ندارد و باید سال آینده از آن ها این مدیریت گرفته شود.

 


روح افزا با اشاره به حضور جمعیت 20 میلیونی در مشهد و نیز در کربلا، گفت: این جمعت در مناسبت های مذهبی خاص حضور پیدا می کنند و اتفاقی رخ نمی دهد حال اگر این ها فرهنگ ندارند پس در کربلا و مشهد چه می کنند.

 


معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیته مردمی برای پیگیری حادثه جرثقیل و منا خبر داد و گفت: از خانواده های این شهدا می خواهیم که عضو این کمیته شده و اگر مدارکی دارند آن ها را برای پیگیری ارائه دهند.

 


وی با اشاره به اقتدار و شجاعت رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: ایشان چه نفسی دارند که با سخنانشان عربستان  می لرزد. اگر کسی پشت سر ایشان حرکت کند، برنده است./1310/201/ب1

ارسال نظرات