۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۷۰۱۵

جلوه فضل و فضیلت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ «جلوه فضل و فضیلت» عنوان کتابی است که در تبیین شخصیت علمی و عملی علامه شیخ محمد تقی شوشتری(ره) منتشر شد.
علامه شوشتري
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد شوشتر، کتاب وزین و خواندنی جلوه فضل و فضیلت در توصیف جلوه‌هایی از شخصیت و علم و عرفان علامه حاج شیخ محمد تقی شیخ شوشتری به قلم ابوالقاسم اعتبار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر منتشر شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر در کتاب خود که مشتمل بر مقدمه و هشت فصل می‌باشد به مسایل گوناگونی از جمله معرفی خاندان بزرگ علامه، اساتید ایشان، آثار و تألیفات، علامه شیخ در نگاه اهل قلم و اندیشه، پندها و اندرزها، سلوک عملی و کرامات علامه شیخ شوشتری پرداخته است.

در این کتاب جرعه‌هایی از اقیانوس بی‌کران اخلاص و معرفت، کرامت و معنویت و زهد تقوای علامه بزرگ حاج شیخ محمد تقی شوشتری به خوانندگان مشتاق و تشنه معرفت الهی نوشانده شده است.

علامه شیخ محمد‌تقی شیخ شوشتری، فرزند شیخ محمدکاظم، فرزند شیخ محمدعلی، فرزند آیت‌اللـه شیخ‌جعفر شوشتری، در سال1320هـ.ق (1281 خورشیدی) در نجف اشرف متولد شد و در سن 7سالگی خانواده ایشان به شوشتر بازگشتند.

وی که زندگی‌اش سراسر تحقیق و تألیف و مجاهدت بود سرانجام صبحگاه روز 29 اردیبهشت 1374 مصادف با 19ذیحجه 1416قمری دعوت حق را لبیک گفت.

هم اکنون منزل شخصی علامه وقف کتابخانه آستان قدس رضوی است و آثار گرانبهایش نیز در این کتابخانه و لوازم شخصی ایشان در اتاق شخصی‌اش به همان صورت نگهداری می‌شود و مرقد مطهرش هر روز پذیرای تعداد زیادی از زایران مشتاق و دوستداران ایشان است.

قاموس الرجال مهم ترین تألیف علامه شیخ است که در 14 جلد نوشته شده و ایشان را به «صاحب قاموس الرجال» می‌خوانند./945/د102/س
ارسال نظرات