۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۹۶۵۹۴
امام جمعه شوشتر:

کنگره علامه شوشتری فرصتی مناسب برای ارایه خدمت به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری را فرصتی مناسب برای ارایه خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اظهار داشت: همه باید در حق اهل بیت (ع) معرفت و عرفان داشته باشند.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، صبح امروز در کنگره شیخ جعفر شوشتری، با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره، اذعان داشت: برگزاری این همایش ها می تواند شیعیان را با علمای اعلام اسلام آشنا سازد، تا از این طریق گامی نسبت به معرفت و عرفان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برداشته باشیم و آن تکلیف و حقی که بر عهده همه شیفتگان آن خاندان نور است تا اندازه ای ادا شود.

استاد حوزه علمیه شوشتر در ادامه سخنان خود اضافه کرد: درس ها و عبرت هایی که می توان از این همایش ها گرفت این است که انسان بتواند از خرمن این بزرگواران که همواره به چشمه بی پایان اهل بیت متصل هستند؛ خوشه هایی بچیند تا بتواند در زندگی آنها شریک شود.

حجت الاسلام محقق، در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والای علمای جهان تشیع اشاره و ابراز داشت: علمای بزرگ جهان تشیع همچون شیخ جعفر شوشتری از افتخارات حوزه های علمیه هستند و حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان باید با تأسی و پیروی از راه این بزرگواران اسلام اصیل و ناب محمدی را به جهانیان معرفی کرده و آنان را به پذیرش حق و حقیقت دعوت نمایند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که تشرف شیخ جعفر شوشتری به محضر امام حسین(ع) از مهم ترین اتفاقات زندگی فردی ایشان است، خاطر نشان کرد: قدسیت و طهارت نفس شیخ جعفر شوشتری باعث تشرف این عالم بزرگ جهان تشیع به محضر امام حسین(ع)شده است./945/پ202/ص
ارسال نظرات