۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۴۰۴
با پیام آیت‌الله سبحانی؛

مراسم بزرگداشت مرحوم ابوالحسنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با قرائت پیام حضرت آیت‌الله سبحانی مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌السلام والمسلمین ابوالحسنی در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.
حجت الاسلام علي ابوالحسني مشهور به منذر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با پیام حضرت آیت‌الله سبحانی و با حضور علما، شخصیت‌‌های حوزوی، طلاب و روحانیان حوزه علمیه در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله سبحانی در پیامی به مراسم نخستین سالگرد ارتحال عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی آورده است: اکنون یک سال از عروج این روحانی می‌گذرد، اما علاقمندان وی و کسانی که به آثار علمی و واقع‌بینانه او آشنا هستند، در این مجمع گرد آمده‌اند تا بار دیگر با این استاد گرانقدر تجدید عهد کنند.
این مرجع تقلید بهترین سند برای آگاهی از خدمات اجتماعی علمی حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسنی را دست نوشته‌های وی دانسته و در ادامه پیام آورده است: بخشی از آثار ماندگار استاد در دوران حیات او به زیور طبع آراسته شده، اما برخی از آثار و یادداشت‌های ارزشمند وی باید زیر نظر جمعی از آشنایان با آثار و افکار او بررسی شود و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری به ایراد سخن پرداخت، وی با اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مهم وی مبارزه با جریان‌های انحرافی بود.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام زمانی قمشه‌ای، گفت: تألیفات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی در دفاع از اسلام و مکتب تشیع بود و آثر وی منشأ برکات فراوانی برای اسلام است.
وی با بیان این‌که اعتقادات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با اهل بیت(ع) گره خورده بود، ابراز کرد: آن مرحوم با اعتقادی قوی و صحیح در جهت تثبیت و ترویج مکتب اهل بیت(ع) قلم می‌زد.
حجت‌الاسلام نظری منفرد نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که عمر حجت الاسلام ابوالحسنی صرف تحقیق و پژوهش شده بود، گفت: نقد فرق ضاله و مبارزه با غرب گرایی را از دیگر ویژگی های برجسته مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی دانست.
وی با اشاره به سخت‌کوشی و تلاش فراوان حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، بیان کرد: مرحوم ابوالحسنی بدون وقفه کار می‌کرد و آثار به جای مانده وی نشانگر تلاش فراوان او است.
گفتنی است، مرحوم حجت الاسلام علی ابوالحسنی معروف به منذر که از نویسندگان و محققان فعال حوزوی بود در سال 1334 در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک و ورود به دانشگاه، با تشویق اطرافیان خود تحصیلات حوزوی را برای فعالیت های علمی خود برگزید.
استاد ابوالحسنی پس از یک عمر خدمت به مکتب اهل بیت (ع) و حوزه های علمیه تشیع در شامگاه سوم اسفند سال گذشته دار فانی را وداع گفت.
لازم به ذکر است، نگاهی به اصل ولایت فقیه، ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد شده، استاد مطهری افشاگر توطئه تاویل ظاهر دیانت به باطن الحاد و مادیت، پایداری تا پای دار، ابعاد گوناگون جنگ امپریالیسم صلیبی غرب علیه اسلام، سیاهپوشی در سوگ ائمه نور و مهاتما گاندی همدلی با اسلام همراهی با مسلمین از جمله تالیفات حجت الاسلام ابوالحسنی است./927/پ202/پ
ارسال نظرات