۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۹۹۵۲
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

ورود حوزویان به عرصه‌ بازبینی قانون مالیاتی کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش مالیات‌های اسلامی با اشاره بازبینی و تجدیدنظر قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان مالیاتی کشور، خواستار ورود حوزویان در این عرصه شد.
ورود حوزویان به عرصه‌ بازبینی قانون مالیاتی کشور ضروری است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدکاظم صدر، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، پیش از ظهر امروز در سومین همایش مالیات‌های اسلامی با بیان این‌که فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با وجود حمایت‌های بسیار، ادامه پیدا نمی‌کند، تداوم یک سنت علمی را قابل تقدیر دانست.

وی با بیان این‌که سومین همایش مالیات‌های اسلامی در مقطعی برگزار می‌شود که سیستم مالیاتی کشور با فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی روبرو است، به بازبینی و تجدیدنظر قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان مالیاتی کشور اشاره کرد و خواستار ورود حوزویان در این عرصه شد.

دبیر علمی سومین همایش مالیات‌های اسلامی با اشاره به استقبال سازمان مالیاتی کشور از نظرات حوزویان در بازبینی این قانون، خواستار برگزاری نشست‌های علمی ماهانه‌ از سوی دانشگاه مفید و بررسی مواد مختلف این قانون شد.

وی در ادامه اظهار داشت: نظام اسلامی تأکید بسیار زیادی بر کمک‌های خیریه دارد و انگیزه‌های فراوانی برای پرداخت این کمک‌ها به شکل‌های مختلف فراهم آمده است، از این‌رو نظام مالیاتی کشور باید انگیزه مشارکت مردمی را در کمک‌های خیریه تقویت کند.

صدر با بیان این‌که پرداخت‌های خیریه باید جزو مالیات لحاظ شود که پیامدهای مفیدی برای نظام مالیاتی کشور خواهد داشت، اختصاص درآمدها به مصارف مدنظر دولت، کارایی مالیاتی، کارایی درآمد و توزیع ثروت را از مهم‌ترین پیامدهای آن برشمرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی همچنین خواستار ساماندهی به کمک‌های خیریه و مشارکت علمی در همایش مالیات‌های اسلامی شد و گفت: با توجه به حجم انبوه کمک‌های خیریه مردم، حجم مالیات‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از روند برگزاری آن پرداخت و با بیان این‌که فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با وجود حمایت‌های بسیار، ادامه پیدا نمی‌کند، تداوم یک سنت علمی را قابل تقدیر دانست.

صدر افزود: امسال 42 خلاصه مقاله به سومین همایش مالیات‌های اسلامی ارسال شد که پس از تصویب 37 خلاصه مقاله، شش مقاله برای ارائه و 21 مقاله برای چاپ انتخاب شد که البته نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات